Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

Idag kommer mina barn!

Av Paola Loderini - 27 juli 2014 12:47



Utan barn i två veckors tid betyder också att du kan springa på stan i tid och otid. Det betyder också att du går i skyhöga klackar i den grad att fötterna numer är något misshandlade. Vansinnigt roligt, men nu längtar jag efter mina barn så att det värker i kroppen. Det är alltid värst på sommaren när jag tvingas vara utan dessa små människor i 14 dagar. Nu kommer dock mina 14 kommnade dagar förgyllas med liv i huset. Jag lägger därför på locket till allt som ni andra gör just nu. Jag har tackat nej till allt som innebär att vara borta från barnen. Detta innebär också att jag går upp i tid, jag får igång träningen och jag äter riktig mat på normala tider. Min kropp mår alltid bäst när jag har mina barn.


De två veckor som gått har varit himla kul faktiskt. Vi har några guldkorn som måste nämnas.


Hush-Hush på Linnégatan är ett måste! Julio står i baren, en mycket välklädd och snygg man. Han gör de mest fantastiska cocktails och stället är gudomligt mysigt. Det finns ytterligare ett ställe som är värt att nämna. Relativt nyöppnat, mittemot Avalon, finns Liebling. Fräscht barhäng och maten ska vara god och prisvärd. Har ni tur står den trevliga Daniele i dörren och tar emot dig med ett leende.  


Trevligaste dansen upplevde jag på Styrsö, när Arvingarna spelade. Där buggade jag tills svetten rann. Svetten rann innan dansen också för den delen. Det var 30 varma grader ute. In my face. Utan vind. Mycket härlig kväll var det i alla fall. När Pyttis är lekledare blir det sällan fel. Eller aldrig får vi väl säga.


Många saltstänk har det varit på diverse badorter. Bäst i världen är Kårholmen. Johans (Ottos) ställe är så fantastiskt att man får en liten tår i ögat. Som en lite oas med egen brygga. Joakim Olsson har med glädje fraktat alla oss med sin båt. Detta förgyllde våra dagar ytterlugare då vi slapp hålla koll på färjan. Sverige är väldigt vackert på sommaren, och kanske som allra vackrast en kväll på Kårholmen.


Sara Mannerström, som utan tvekan är den roligaste kvinna jag känner, bjöd in till tjejmiddag. Hon gör tapas i klass med vilken bra restaurang som helst. Så gott! Dessutom fick vi en champagne levererad från "Mr Grey". Så spännande! :)


Nätterna har jag delat med en underbar fläkt. En golvfläkt som jag idag tackar övre makter för. Vindstilla nätter hade annars varit outhärdliga. Sverige är rätt spännande ändå. Antingen är det 50 grader varmt eller 20 grader kallt. Vi är ett lagom-land, men vädret går sin egen väg.


Nu ska jag iväg och fylla upp kylen. Spåren efter två veckors banfri tid innebär att kylen är lika tom som chipspåsen på bordet. Nu är det matlagningsdagar och jag ska dessutom skaffa den där skärmaskinen som Peter har hemma. Jag lägger ut den så fort den befinner sig i mitt hem. Perfekt för alla möjliga sallader i sommarvärmen.


Love!


   Viggo i saltvattensfrisyr. Saknar dig, prinsen!









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards