Alla inlägg den 7 augusti 2014

Av Paola Loderini - 7 augusti 2014 19:27


Idag hade jag ett intressant samtal om äktenskap och allt som hör där till. Vad ska en kvinna ha för egenskaper för att mannen ska älska henne i nöd och lust? Hur får man till den där lyckan? Hur blir det sådär fantastiskt bra och härligt. Hur kan man vända de mindre bra stunderna till något bättre? Ja, frågorna är många, men jag vet i alla fall att jag bröllop, evig kärlek och gemensamt kärleksfullt boende är något jag vill ha. Bara för att singellivet är himla roligt och många gånger även väldigt enkelt.... eftersom du bara behöver ta hänsyn till dig själv och dina egna behov... så tror jag att jag mår allra bäst när jag är förälskad och faktiskt får dela min värdefulla tid med någon jag tycker fasligt mycket om. Jag befinner mig inte där idag. Det kanske är som en trisslott? Plötsligt händer det!! Fast så skrapar jag några rutor och då kommer den rätta vinsten fram, en nitlott. Ha ha... nä. Så är det inte. Inte alls. Det finns många fina männsikor, och många av dessa fina människor har jag runtomkring mig. Jag har bara inte riktigt kommit på hur jag ska ta mig från stället jag befinner mig på just nu till något annat. Rädsla? Nej. Rädd för nya saker har jag aldrig varit. Bekvämlighet? Nej. Jag kan släppa mitt singelliv om det känns rätt. Absolut. Men det ska också kännas rätt med barnen.


Min kollega och vän, Katherine, sa några ord till mig i våras som jag inte riktigt kunde ta till mig just då. "Det känns som om du har en massa känslomässig kaos inom dig, och så länge du inte öppnar dig lite så kommer du inte heller vara mottaglig för något annat. Du är låst i detta." När jag känner efter så känns det ingenting alls just nu, men jag börjar nog ana att hon har antagligen fullkomligt rätt. Den där "ingenting-känslan" är ju rätt tom. Lite meningslös om jag får säga det själv.


Hursomhelst så är i alla fall bröllop fantastiska. En otroligt kärleksfull tillställning följt av en glad fest. Nästa gång, för jag kommer att gifta mig igen, ska det vara litet, intimt och på en strand. Jag som älskar skor och höga klackar ska denna dag inte bära några skor. Under vigseln ska klänningen fladdra i blåsten, håret ska vara utsläppt och blommorna enkla. Ungefär som när Megan Fox gifte sig med Brian Austin Green 2010. Vackrast i all enkelhet. Fast klänningen var från Armani Prive, och prislappen vill vi inte se.


          Snyggt, vitt och romantiskt.

      Vackrare kvinna än den här....?

 Nja, den där Brian har något att vila ögonen på.


 

Yes, I do.







Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards