Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av Paola Loderini - 18 augusti 2014 22:07

  


Jag har länge sagt att jag behöver vardagsrutiner för att må bra och komma i form. Semestern gör mig oftast till en livsnjutare och därmed också rätt lat när det gäller träning och bra kost. Men inte bara det! Mitt hem känns lite "fallfärdigt".


 Nu ska jag då återgå till det normala, vilket faktiskt inte är så dumt alls. Jag har gjort en viktig lista idag på saker som ska göras i mitt hem. Bland annat behöver jag ha hit en kille med en "fet" slagborr som ska borra upp två krokar i taket på min balkong, och taket är då av det evigt jobbiga materialet betong. Hela min lägenhet består av betong! Jag är rätt less på att jag behöver en hel armé för att få upp en enstaka tavla Jag behöver också kontakter på sprutlackering av möbler. Dessutom behöver jag lösa så att min son får alla TV-kanaler i sitt rum. Detta innebär att jag ska dra någon typ av kabel. Min dotter ska också ha en TV i sitt rum. Den är här när jag hinner hämta den på Orust, och detta betyder då att ännu mer kabel ska dras genom lägenheten. Jag behöver någon som tänker smidigt och diskret. Jag behöver också få upp dessa TV-apparater på väggen, och hör och häpna! Betongväggar! Givetvis är det betong av bästa sort från 1960-talet. Yeah!


Jag vill ändå skryta med att jag renoverar min balkong själv. Golv och väggar målar jag. Även balkongmöbler. Vansinnigt roligt och rena rama terapi-arbetet.


Godnatt därute!





Av Paola Loderini - 18 augusti 2014 22:02

   Tina, Otto och jag


Av Paola Loderini - 18 augusti 2014 22:00

      Sara, Linda & jag

Av Paola Loderini - 18 augusti 2014 21:56

   Fullt ös, inte färglös!

Av Paola Loderini - 18 augusti 2014 21:41

Har inte koll på var du får tag i denna.

Se den som inspiration!


Av Paola Loderini - 18 augusti 2014 21:28



Nu är jag förkyld! Nu har en och annan bacill hittat mig! Inte för att en förkyldning är något jag behöver hänga läpp för, men jag tror bestämt att jag har lite feber. Meja undrade varför jag stod i enbart linne på balkongen och målade. 15 grader, ingen sol, och svetten rann på ryggen. Finns ändå inte en chans att kurera sig, för i morgon är det mottagning av de nya eleverna. Ska bli mysigt att börja med en 4:a igen!


   Galet kul och galet häftigt!





Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards