Direktlänk till inlägg 23 augusti 2014

Gott och blandat

Av Paola Loderini - 23 augusti 2014 23:34



Arvingarna stänger Grindstugan i kväll med sommarens sista spelning. Cissi bjöd in till middag som skulle avslutas med dans vid scenen, och de flesta andra jag känner skulle också dit. Värsta kalaset på Grindstugan är det just nu. Jag har mina barn denna vecka, och dessutom deras hund hemma i natt, så jag har istället gjort ett svanhopp från kanten i godisbassängen och tittat på "Superman returns" med Viggo, vilket betyder att jag nu sitter och har ångest. En sådan ångest att jag ställt klockan på 8 för att någon gång i detta livet ska jag gå upp och ta en powerwalk tidigt en söndag. Passar ju bra när en hund måste rastas. Jag är ju så jäkla morgontrött så tack och lov att djuret måste ut. Jag är fortfarande mer sjuk än frisk, så jogga är det inte tal om.


Otto vann stjärnvinst på Liseberg och jag har återigen fått onyttiga presenter. Försöker få honom att fatta, men det är en mycket svår process. En mycket långsam och svår process, eftersom jag ger honom dubbla budskap. Det finns två olika typer av sms som kommer ifrån mig, beroende på vilket humör jag är på. När han är på väg hit så kan det låta sähär: - "Jag vill ha godis! NU! Köp godis! Snääälllllaaaa!" Eller så kan det låta sähär: - "Du kommer fan inte innanför dörren om du har godis med dig. Jag ska vara nyttig. Du köper ingenting! Fattar du!?"


   Fick bort all färg från Color Me Rad.

Som nya, direkt från tvättmaskinen.



En annan nära vän till mig ringde. "Kom ner, jag vill visa dig något kul". Jag blev ju väldans nyfiken och helt plötsligt kommer den här lilla kärran hit. En lagom bil tycker jag. En svart liten Ferrari såhär på kvällskvisten. Nämen joråsåatttteeee....


...men du... var god och hoppa ur så jag

kan få se hur jag ser ut i en sån här.  


   Ett litet kraftpaket....?

 Bara till att lyfta på hatten och gratulera :)


Igår var vi som är medlemmar i "Den alternativa familjen" på kräftskiva hos Linda. Det var några små detaljer som är värda att nämna. För det första var det köttskiva för i sista stund skulle alla grilla istället, fast vi hade sånghäften och dukning för kräftor. Linda hade dessutom köpt hattar, varav en som hon då hade satt på sitt eget huvud, och hon är inte så duktig på att placera hatt på sitt huvud, vilket fick oss andra till att gapskratta. Hon har dessutom anmält sig till Robinson - Love Edition. Tror hon till och med mejlade och frågade om vi kunde komma i grupp. Då är det nämligen så att vi i denna "familj" växer likt en sekt i Knutby och därmed är vi nu inte längre något över 10 medlemmar utan mer runt 30 när alla barnen är räknade. Ordförande i denna sekt är Linda, annars sätter hon sig på tvären.  


 

   Mysfaktorn är hög!


Idag strosade jag och Viggo runt på Frölunda Torg. Vi skulle köpa en burk "laktos-tabletter" till Meja så hon kan äta vad hon vill, när hon vill. Rätt otroligt att de funkar så bra. Vi gick förbi Cubus på vägen och till er som har barn i skolåldern, så är alla barnkläder just nu "Tag tre betala för två". Viggo hittade tre tröjor med luva i alla fall. Inte världens roligaste butik, och en massproduktion värre än Lindex och H&M tillsammans, men till en extremt snabbt växande kille på 10 år funkar det. Speciellt om han tycker att det är snyggt. Jag försökte få honom att välja en röd, men jag får helt enkelt inse att den tiden då jag fick välja åt mina barn är över.


 


På önskelistan denna vecka:

 

Kuddar Åhléns

199 kr/229 kr

Härligt med färg!











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards