Alla inlägg den 2 september 2014

Av Paola Loderini - 2 september 2014 23:13

299 kr, Lindex  

Av Paola Loderini - 2 september 2014 23:02



Meja och jag sitter vid köksbordet:


- Jaha, då har det gått fyra år. Nu ska jag bara veta hur jag ska rösta också.


- Mamma, det här med valet. Jag känner att det är rätt uttjatat liksom.


- Jo, så kan man ju också se det....


(vem skapade denna lilla dam?)


Av Paola Loderini - 2 september 2014 22:07



Välkomna hit till denna fantastiska kväll. Mina damer och herrar.... Låt mig presentera Kim Kardashian. En stjärna som.... öh.... Hon är väldigt bra på...ääähhh?....Hon har medverkat i..... hm... ?? Ursäkta mig Kim, men vad gör du egentligen?


En kurvig, vacker kvinna. Hon tjänade 196 miljoner förra året. Hur hon fick in slantarna är inte glasklart, men allt hon rör vid blir till guld. Hon har nästan 22 miljoner följare på Twitter. Inte för att jag förstår hur Twitter fungerar. Jag skapade ett konto en gång och följer tydligen bara en person. En kändis dessutom: Jared Leto. När han säger något på Twitter får jag ett mejl. Har aldrig läst dessa kommentarer. Däremot vet jag att 22 miljoner följare är rätt många. Nästan 16 miljoner följer denna kvinna på Instagram. Hennes bröllopsbild med maken Kaney West fick 2 miljoner likes. Hon har dessutom, tillsammans med sin make, prytt omslaget på Vogue. Något som varenda känd person i hela världen skulle tacka ja till, utan betalning.


Enligt tidningen Amelia skapade Kim och hennes familj "En inspirerande livsstil". Någon PR-konsult har kommit fram till detta och hon är tydligen trevlig mot sina fans och väldigt tajt med sin familj. Denna familj var en mycket sedd reality-såpa på TV där denna Kim dessutom gifte sig med någon man och detta äktenskap höll lika länge som en godispåse håller hemma hos mig. Jag tror det började med att en kille sålde någon typ av sexvideo, ungefär så som Paris Hilton blev känd, och på den vägen är det. För mig är det en gåta att hon är en av världens mest googlade personer, eftersom "riktiga" kändisar såsom Leornado Di Caprio borde vara det.


Hursomhelst ska vi inte glömma vad media kan göra med människor, på både gott och ont. Hon är sig själv och tjänar nästan 200 miljoner på det. När jag ser på det från ett sådant perspektiv är det inte konstigt att de unga söker en plats i någon skitserie såsom Paradise Hotell. Allt för att synas och höras. Gärna med så lite kläder som möjligt. Kanske inte är riktigt jämförbart med Kim, eftersom jag precis blev informerad att hon har sitt eget klädmärke och jobbar stenhårt som modell. Vad jag vet har hon varit mestadels påklädd de senaste åren, men ändå sålt sitt liv. Du kan alltså sälja ditt liv och bli både berömd och rik. Frågan är väl egentligen: Vad är priset och hur långt är du beredd att gå?


   Kim Kardashian


Föddes i "rätt" familj och gifte sig med "rätt" man.





Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards