Alla inlägg den 6 september 2014

Av Paola Loderini - 6 september 2014 23:44



Såhär låter det när jag beställer en kycklingsallad:


- Hej, jag tar en kycklingsallad.

- Vad vill du dricka?

- Bara isvatten, tack.


Såhär låter det när Linda beställer en kycklingsallad:


- Hej, jag tar en kycklingsallad. Kycklingen får gärna vara i små bitar, till exempel kuber. Stekt, inte grillat. Sedan vill jag ha extra tomater, om det är bifftomater. Annars inte så mycket extra tomater. Extra rödlök, men absolut inte gul lök. Jag vill ha isbergssallad och ruccolasallad, är det någon annan sallad ni använder kan ni ta bort den. Gurka vill jag ha, och paprika, men bara om det är röd paprika. Är den gul så ta bort den. Även grön. Såsen vill jag ha vid sidan om salladen. den får ni gärna lägga i lite extra vitlök i. Har ni parmesanost så riv gärna det över. Vanlig ost vill jag inte ha. Jo, kanske om det är någon stark prästost. Såsen vill jag ha i en liten egen skål, tack.


- Okej....Vill du ha något att dricka? (stackars servitör)


- Jag dricker bara Cola Light. Utan is måste det vara.


- Vi har bara Pepsi.


-  Åhh nej! Det går inte! Det kan jag inte dricka. Herregud. Vad ska jag dricka!!??



(Något överdrivet, men inte mycket. Jocke kan gå i god för detta också.)


   Jag och Linda tog med oss barnen och quizzade på Kajskjul 8.

Kategori: Låt sommaren aldrig ta slut.





Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards