Direktlänk till inlägg 29 september 2014

Tiden går.

Av Paola Loderini - 29 september 2014 16:13


Kan ju ändå tycka att det är skrämmande när tiden går så fort. Vissa har arbeten där tiden går mycket långsamt. När du sitter där på jobbet på måndag morgon och redan nu längtar till fredag och soffläge. Men för mig är det inte så. När måndagen är avslutad och jag ändå inte riktigt har bockat av alla "måste göra idag" på den lilla rosa postit-lappen, så vet jag väldigt väl att redan i morgon är det fredag och postit-lappen är överfylld. Det är som om min vecka bara består av måndagar och fredagar. Dagarna tisdag, onsdag och torsdag finns liksom inte. Det kan vissa tycka är skönt, eftersom arbetsveckan blir en aning kortare då. För mig är det tvärtom. Jag vill inte ha några veckor som springer iväg. Jag vill hinna, och njuta av att jag faktiskt har ett jobb fyllt med goa kollegor och mysiga barn. Jag vill inte vakna och helt plötsligt se att Meja helt ska plugga ett år utomlands eller att Viggo ska flytta hemifrån. Jag vill kunna njuta av "här och nu", men det är inte det lättaste må jag säga. Men om jag minskar mitt sömnbehov så kanske det går ihop till slut....


Från detta till något helt annat. Den här brudklänningen var fantastiskt fin, och som ni vet älskar jag allt som har med brud och bröllop att göra. Jag är ju inte gift idag, men har varit och mitt bröllop var en saga i dagarna tre.


   Oj, så fin!








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards