Direktlänk till inlägg 29 september 2014

En helt vanlig måndag i en prinsessas liv.

Av Paola Loderini - 29 september 2014 22:34



Då var det ju såhär att jag känner en man som fyllt år, och denna man känner mig väldigt väl och jag har också fyllt år. Vi ses inte så ofta, tyvärr. Det är helt enkelt svårt att få ihop det, men när vi väl får till det har vi vansinnigt mycket att prata om. Tre timmar på en restaurang är inte tid nog egentligen. Finns så mycket att säga och berätta. Sen är det alltid trevligt när vi inte tycker lika om saker och ting. Diskussionerna kan bli långa och ingen vill liksom ge sig. Så nu bestämde vi: Inga presenter, vi går ut och äter.


Jag råkade fastna framför datorn. Jobb givetvis. Därför  duschade jag och fick på mig lite kläder på mindre än 20 minuter. Här går det undan! Jag blir hämtad av en mycket harmonisk välklädd man, och jag känner mig som ett ras. Ni vet sådär man kan känna sig när det gått alldeles för fort framför spegeln. Men det fick gå bra. Vad hade jag att välja på liksom?


Det som var lite speciellt med den här gången var att jag fick följa med in i en blomsterbutik. Mannen i fråga har skickat blommor till mig från denna fantastiska butik tidigare, och det var väldigt speciellt att få ett "Där ser man, nu har jag ett ansikte på dig. Det var dig jag ringde när jag skickade blommor till ditt jobb" av den vackra damen bakom kassan. Så där stod jag och fick mina blommor. Bara sådär. Jag ska nog inte gnälla om att jag saknar romantik. (Han måste glömt att vi sa: Inga presenter. Blommor måste väl ändå räknas till presenter....?)


Tre timmar lång middag på Caleo. Fantastisk mat med fantastiskt sällskap. Underbara blommor står nu här i en gigantisk vas. Tack för att jag får känna mig som en prinsessa. En helt vanlig måndag dessutom.


   Blommor förgyller dagen så mycket!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards