Direktlänk till inlägg 28 december 2014

Morgonrock och pälsmössa!

Av Paola Loderini - 28 december 2014 10:07


Godmorgon världen!! Viggo ska upp och ta på sig sina träningskläder för att sista dagen av tre befinna sig på dagsläger i pingishallen. Matsäcken är förberedd så jag ligger i sängen med en kaffekopp i ena handen och telefonen i andra. När jag tittar ut och ser att just utanför mitt fönster är ett landskap liknade filmen "Frost" minus snögubben Olof. Jag vill inte sätta mig i en iskall gräsligt ful Skoda Fabia för att köra till Askims pingishall, men jag försöker fokusera på att bilen ändå står inne i ett garage så jag slipper skrapa rutor i alla fall. 

 

Jag är lyckligt lottad eftersom jag äger en oerhört fantastisk och svindyr kappa från märket NÖR. (Ett märke som spårlöst försvann ?, danskt givetvis) Denna kappa är extra fantastisk dessa dagar. Längden slutar nämligen någonstans långt ner på vaden vilket betyder att den döljer det mesta du har på dig. Därför kunde jag denna morgon gå rakt upp ur min säng, ta på mig mina rutiga pyjamasbyxor och min gosigt mjuka morgonrock. En mössa från Nobis, som var rätt cool för 7 år sen då den är både stickad och har inslag av päls, och ser i dag ut som något du aldrig någonsin skulle köpa. Denna gigantiska mössa sätter jag på mitt huvud och struntar i att lägga något döljande över mitt bleka ansikte som jag lite försiktigt opererade själv igår med en synål. En synål som jag hade fört över ett tänt stearinljus några gånger för att döda eventuella bakterier. (Gör inte detta om du inte vill se ut som en svullen korv med prickar när du vaknar). Så med detta fejs, och denna outfit, ihop med ett par löparskor i neonfärger går jag ut genom dörren, promenerar ut i filmen "Frost". 

 

Min son sa två meningar till mig. Den första "Ska du verkligen gå ut sån?", och den andra "Gå inte ut ur bilen när vi kommer fram mamma". Med tanke på att min son förmodligen hade svimmat om jag visat mig bland alla Gant-prydda stiliga pappor i denna klädsel så satt jag snällt kvar när Viggo sprang in genom entrén. Konstigt nog vinkade han inte.... (?) Alldeles mysig satt jag där i min fula bil och körde försiktigt ut på Säröleden igen.... godmorgon! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards