Alla inlägg under februari 2015

Av Paola Loderini - 15 februari 2015 18:17

Marc Jacobs  

Fick en present :)   





Av Paola Loderini - 15 februari 2015 18:14

 

Av Paola Loderini - 15 februari 2015 18:05


 

4 hackade tomater, en kruka koriander (hackad), en halv hackad rödlök, 3 hackade vitlöksklyftor, salt, pepper, och en skvätt olivolja. Pressa ur saften av en lime och tillsätt detta. Vill du ha en "vuxen" variant så hacka en röd chili. Receptet är stulet från min exman. Detta har barnen mumsat på sedan de var små. 






Av Paola Loderini - 15 februari 2015 17:46

Idag kom barnen från skidsemester i Italien och nu är det dags att fylla frys och kyl med det som fattas den tid de inte är här. Mat. Så idag bakade jag baguetter som är lite nyttigare. Hittade receptet i boken "Kärlek, oliver och timjan : Mat för välbefinnande". Jag befinner mig själv i en bröd-period. Tror aldrig jag ätit så mycket bröd som nu. För mig är det omänskligt att gå på dieter där du tar bort allt "vitt". Ät lite mindre av det goda bara. :) 


Till 4 baguetter



1/2 pkt jäst

2 tsk salt

1 msk honung

6 dl ljummet vatten

2 1/2 dl havregryn

ca 10 dl vetemjöl med fullkorn

 

Smula jästen i en bunke. Lös med lite av vattnet och tillsätt honung och salt. Tillsätt resten av vattnet, havregryn och allt mjöl. Jobba ihop degen med en trägaffel, inte maskin. Låt jäsa 1-2 timmar beroende på hur mycket tid du har. 

 

Forma 4 baguetter utan att knåda! De små och stora jäsbubblorna ska inte förstöras utan försök att forma bröden ändå... och lägg de på en plåt med bakplåtspapper. Ugn: 250 grader de första 15 min och sedan sänker du värmen till 150 grader och gräddar ytterligare 12 min. 

 

  Mr Deg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Paola Loderini - 10 februari 2015 23:26



Veckans sko kostar 120 USD

på www.shoepie.com. 

 

 

Av Paola Loderini - 10 februari 2015 12:42



Meja har shoppat loss på www.hm.com och eftersom hon nu kan ha XS i vuxenstorlekar är nätshoppingen ännu mer livsfarlig än tidigare....men jag kan rekomendera att gå in på rea-sidorna på HM:s hemsida för här finns det pengar att spara.... om man nu sparar när man shoppar då ;) Väskan och kuddfodralet är nyheter, men resten finns på rea-sidorna, och orchidéer på Plantagen kostar fr 79 kr just nu. :) 


  


Av Paola Loderini - 10 februari 2015 12:07

  En Fredskalla utan kärlek  En ny Fredskalla med nya möjligheter!

 

En sådan här växt är lättskött. Passar bra för att jag ständigt glömmer av allt levande i mina fönster, men just Fredskalla är en rätt cool växt för den tar upp giftiga ämnen i luften. Däremot är den giftig för katt....den innehåller irriterande ämnen... antagligen för att den är så bra på att ta upp dessa ifrån luften vi andas. 99 kr på Plantagen i denna storlek. Finns ännu större. 

 

 

 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards