Alla inlägg under februari 2015

Av Paola Loderini - 10 februari 2015 00:36



Linda och Katja planerade en

överraskningsfest för Rikard.

 

 

Rikard & Otto

 

 

Klas får en puss av Katja och mig.

 

 

Vi sjunger allsång

 

 

Sofia Grankvist

sydde om en alldeles för kort klänning.

Hon är fantastisk!

 

Om du har något du behöver sy om

i din garderob, är hon rätt person.  

Hör av er till mig i så fall. 

Av Paola Loderini - 10 februari 2015 00:33

 

Av Paola Loderini - 9 februari 2015 11:24



Ole och Charlotte Lynggaard var högst på designerlistan när det gällde smycken i min smak. Dyrt och häftigt. Men nu har Emma Israelssons slagit danskarna på fingrarna. I alla fall när det gäller ringar. Prisvärt och snyggt. Jag vill ha! Jag vill ha! Jag vill verkligen ha! Dessutom är det kristaller och inte diamanter. Hon jobbar med silver och brons så priserna på ringarna ligger mellan 1500-3000 kr. 

 

  Så snyggt! Så läckert!     En prinsessa

 

www.emmaisraelsson.com

 

 

 

Av Paola Loderini - 5 februari 2015 13:42

  När jag och Anna startade upp ytterligare en utbildning på Göteborgs Universitet så åt vi frukost ute. Hackade oliver, pastrami och creme cheese ihop är väldans gott. Så gör jag mina mackor nuförtiden. Ja, jag kommer aldrig kunna minska på kolhydraterna, för jag älskar bröd. Väldigt mycket. :)


Av Paola Loderini - 5 februari 2015 13:35

  100 g Philadelphiaost

2 dl hackad ruccolasallad

salt och peppar

rivet skal av en lime




Av Paola Loderini - 4 februari 2015 14:30



Jag har idag lärt upp mig själv och två elever med scanner-möss till datorn. Vilket betyder att allt som behövs läsas innan eleven ska utföra en uppgift scannas in i datorn genom att bara föra musen över den text du önskar. Därefter läser datorn upp texten och sedan kan eleven svara på frågorna. Så himla smidigt och så himla smart! Speciellt bra när eleven ska lösa läsuppgifter i matte. :)

 

Vi har köpt in RIScan Mouse Executive 2. 

 

 

Av Paola Loderini - 4 februari 2015 14:21

  Åh, det är så härligt med vinter. Pulka, varm choklad, skridskor. Macka i en snödriva? Nej tack. Jag är en sån förälder som inte gillar vinter. Jag tycker om den vita snön vid två tillfällen. Om det snöar kring jul är det magiskt. Likaså runt nyår. Då är även kravet att himlen inte är grådassig utan att det är lite sol på dagarna och stjärnklart på nätterna. Jag åker skridskor och pulka och fixar varm choklad enbart för att jag har barn. Det betyder inte att jag tycker om det, eller ens tycker att det är minsta mysigt. För det är det inte. 





Av Paola Loderini - 4 februari 2015 09:05



Jag var absolut tvungen att spela slut mina liv på Soda Crush i natt innan jag somnade. Jag stängde av ljudet på telefonen och sedan glömde jag givetvis att sätta på det igen. Så min klocka ringde inte! Jag har tur som har en dotter som vaknade automatiskt kl 07:16. Alla kom i tid med nöd och näppe. Jag har däremot äckligt otvättat hår som jag flätat för att göra det bästa av situationen, och kläder som jag inte trivs i. Vilket får mig att undra varför jag ens har kläder i min garderob som jag inte trivs i?! Ytterligare en rensning behövs. 


God morgon, harmonisk morgon. Fantastisk dag. NOT!

 



 





Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards