Alla inlägg under juni 2015

Av Paola Loderini - 10 juni 2015 14:35



Till dig, Jonas (om det är så du heter) så kommer jag varken svara på, eller godkänna den sista frågan du ställde till mig här på bloggen. Detta är inte rätt forum. Jag har svarat på dina övriga, och så fort jag godkänner en fråga, så visas den här. Alla kan se frågor, svar och kommentarer när jag godkänner dessa. (Klicka på besvarade frågor till höger men du måste läsa bloggen från dator eller klicka på webbversionen om du läser från telefon) Din sista fråga får du inte svar på och du får helt enkelt vända dig till ett annat forum. Jag vet att unga som gamla läser här och därför tycker jag att din fråga är opassande, speciellt för yngre. Du fick i alla fall lite uppmärksamhet här.... ett helt inlägg enbart till dig. Prova någon nätdejting istället. Du har större chans där!

 

Ha det bra!

 

Paola

Av Paola Loderini - 8 juni 2015 19:01


Emmas mamma Sara bjöd in till invigning.

Då fick prinsessan mysa med mig 

när mamma jobbade :) 

Av Paola Loderini - 8 juni 2015 18:56



Bakade rosa maränger

till min grannes döttrar :) 

Av Paola Loderini - 8 juni 2015 18:56

Av Paola Loderini - 5 juni 2015 11:14



Jag tittade runt lite på min egen blogg i går kväll. Läst gamla kommentarer och frågor jag svarat på. Sett hela mitt liv de senaste 4 åren. Det blir som en dagbok på nätet. Ibland läser jag vissa av mina inlägg och tänker "Ja, just de! det var då jag hade ett krossat hjärta" eller "Herrgud vad mycket mat jag lagade just då!". Vissa inlägg får mig att gapskratta. Till exempel då jag förklarade hur egentligen brösten ser ut efter att ha ammat två barn intesivt, och att BH:n är min bästa vän..... till inlägget då jag somnade när tre herrar sprang runt i min lägenhet och fixade något med elementen. Klockan var visserligen 7 på morgonen. Hur kunde jag göra det?!. Tänk vad man glömmer. En dagbok borde alla ha. Det är ett nedskrivet liv. Ett minne för livet. Det som än i dag förvånar mig är att folk faktiskt går in och läser något som är ett vanligt liv. Att folk intresserar sig vad just jag skriver om är väldigt smickrande. Sedan har jag vissa vänner som jag hotar om de inte går in och läser...., visserligen ;)

 

 

Vardagsbilder

 

Glad över mitt nya träningslinne,

och glad över att det går fort att få resultat.

 Linne från H&M 99 kr, byxorna är gamla från Röhnisch. 

 

 

Viggo har en "riktig" pålpåge.

Köps på XXL (vildmarksavdelningen)

Alltid på folkfritt ställe och vuxen ska vara med. 

 

 

Meja soffpotatis! 

 



Av Paola Loderini - 4 juni 2015 21:20



 

Att man kan vara på jobbet en hel dag utan att känna av någonting, för att sedan komma hem och "pang"!!! Få så ont i halsen att jag inte kan svälja, bli så trött att ögonlocken faller ihop mitt i ett telefonsamtal. Somnar som en sten på sängen och vaknar av att Otto ringer på dörren för att lämna av en massa kilo godis som han vunnit på Liseberg. Mitt mål är att se fantastisk ut i en klänning jag köpt. Hans mål är tydligen att göda en gris (jag). Han vet att jag är så svag för choklad att jag till och med tar (utan att fråga) från mina barn. Därför hade han delat in godiset i tre olika påsar, varav han fotograferat två som är menade till mina barn när de kommer hem. "Annars vet jag att du äter upp det". Han har rätt. Jag har ingen pli på mig själv när det gäller choklad. Jag kan helt enkelt inte motstå.

 

Nu ska jag försöka införa ett straffsysten. I alla fall på vardagar. Äter jag fler än 5 bitar om dagen måste jag göra någonting jag inte tycker om. Spinning, tvätta fönster, utfall med vikter (måste vara djävulen själv som kom på den övningen) skura lister, skänka ett par skor, äta en grapefrukt eller något vedervärdigt. Ja, listan kan göras lång. Då kanske jag fattar att det inte är värt det och ändå hålla mitt grava sockermissbruk inom vissa ramar. Låter som en helt sjuk idé och lite som om jag borde prata med någon proffesionell om detta, men det är värt ett försök. 

 

Då har vi vissa undantag. Choklad får överdoseras en dag som denna. Möjligt att jag håller på att bli sjuk. Då gäller inga regler för nu är ändå allting tråkigt. 

 

Veckans tänkvärda:

 

Frågan om att höja lärarlönerna för att höja yrkets status och på så sätt få fler att söka sig till högskolan är bra. Men frågan om att det behövs fler resurser i skolan är bra mycket viktigare, enligt mig och övriga som redan arbetar. Spelar ingen roll om du har en hög lön om du inte har möjlighet att hjälpa alla. Eller? Du är fortfarande bara en person som har ansvaret för utvecklingen. 

 

Det cirkulerar på Facebook:

 

Isis terrororganisation har nyligen, genom en intervju , berättat att vi i Sverige som är icke-troende är patetiska och lösaktigt folkslag som förr eller senare kommer att utrotas. Att vi i Sverige lever i en lögn som vi naivt tror kommer att bevaras, men kommer att förstå när de knackar på dörren och vill komma in. Våra dagar i ett tryggt Sverige, England och övriga Europa är räknade. 

 

 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards