Direktlänk till inlägg 10 augusti 2015

Vi sätter färg på Liseberg

Av Paola Loderini - 10 augusti 2015 22:25

Linda & jag 


Måndag. Första dagen på jobbet efter en lång semester. "Har du haft en bra sommar?" Jo, på ren rutin säger vi alla "Ja, men absolut... och du?". Fast det säger jag nog bara för att inte dra ner stämningen. Det är något du aldrig ska göra på en arbetsplats.... dra ner stämningen. Men det finns vissa saker som jag inte riktigt är nöjd med. Sommaren 2015 är ändå den sommaren då Knarrholmen var såld och klar till privat företag och där försvann vår sommarstuga. Sommaren 2015 är ändå den sommaren med ett uselt väder. Den sommaren då jag var ett par timmar försenad när jag skulle boka den där modiga resan till Mallorca alldeles själv. Men det är också sommaren då vi alla mådde bra, då jag och min exman började  prata igen, då bilen höll ihop trots att jag inte är särskilt rädd om den och då jag köpte fina nya möbler, två par fantastiska skor och en drömklänning. Sommaren då mina barn fick uppleva 3 veckor i USA och Meja satte sig på ett plan till Mallorca för första gången alldeles själv. Dessutom var det just denna sommaren som jag och Viggo började träna ihop. Något som han gjorde med mig, varje dag, utan gnäll. Jag har det bra. Men jag har inte fått ut det jag vill. Inte det jag önskade. Tyvärr. 

 

Jag ska nu lägga sommaren 2015 åt sidan. Jag är bra på det. Att låta saker och ting rinna av mig som vatten på en gås. Jag blickar framåt och idag när jag mötte alla mina kollegor på en positiv och glad arbetsplats så fick jag det bevisat ännu en gång. Jag har ändå världens bästa jobb. 

 

Idag var det sista "Lotta på Liseberg" för säsongen. Sista gången och nya tröjor igen. Förra året vita, denna gång gröna. Vi lämnar över en till Lotta och en till vår kameraman som försöker få oss i bild så mycket det går. Torgny. Den bästa och gladaste kameramannen i Sverige. Lotta provade glatt tröjan och hade den även några sekunder i sändning. Vi fortsätter med Facebookguppen "TV-rutan is Da Shit" och idag rekryterades en nykomling till gruppen. En random kvinna som tog på sig den sista tröjan vi hade. Man kan säga att sekten sprider sig som en löpeld. ;) Vem vet. Nästa år kanske vi är ännu fler Lotta-fans. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards