Alla inlägg den 30 augusti 2015

Av Paola Loderini - 30 augusti 2015 22:29



I morgon börjar distansutbildning vid Göteborgs Universitet med Anna, igen. Vi har en tendens att alltid ha ett ben i pluggandet och ett ben på jobbet. Vi står stadigt ändå. Mest hon. Jag vinglar lite hursomhelst men det har jag nog gjort hela mitt liv. Inget nytt liksom. Jag är inte förberedd till första träffen i morgon för mina böcker har inte kommit. Det är mitt eget fel eftersom jag beställde försent. Så nu gäller det att bara gå in och regera, utan att tappa ansiktet liksom. Good Luck to me!

 

 

Av Paola Loderini - 30 augusti 2015 12:07

  Stort grattis på din dag

vackraste och bästa Stina


Jag älskar dig!

Du är lika vacker på insidan som på utsidan!


30 år av vänskap.

Det finns ingen som känner mig som du. 

Är så tacksam för detta!





Av Paola Loderini - 30 augusti 2015 11:40


Att jag fick blodsmak i munner kan 

jag bara skylla på mig själv.

Otränad, ofokuserad och lat. 

 

 



Av Paola Loderini - 30 augusti 2015 09:25


Igår kväll började jag på en ny serie på Netflix igen! Narcos. Pablo Escobar och hans uppbyggnad av ett drogimperium. Så nu följer jag tre serier själv, varav två ligger vilande för att det inte finns fler avsnitt. Två serier följer jag med Otto, varan en ligger vilande för det har inte släpps nya. 

 

SUITS

 

Två snygga män har huvudrollen i denna serie. En mer manligt snygg och en mer pojkaktigt snygg. Båda kan gärna ta mitt och min väninna Lindas telefonnummer. Vi kan nämligen inte riktigt välja där. Advokater, lyx, pengar och svek. Otroligt snygga skor. Kärlek och intriger finns också men inte alls på en nivå som tar över serien. En snygg serie helt enkelt. 

 

WALKING DEAD

 

Zombies, zombies och lite fler zombies. Jag och Otto sitter och håller andan flertalet gånger under samma avsnitt. Här har de inte sparat på krutet. Här syns hjärnsubstans och benpipor i närbild liksom. Först tänkte jag "Vem lägger tid på zombies?" Nu tänker jag "Varför måste jag vänta på fler säsonger?". Det bästa är att saker och ting händer som jag inte kan förutse. "Pang" och jag sitter bara och gapar. Vad hände där liksom? Hon skulle väl inte dö nu? Mitt i serien? Denna måste ni se. Ni bara måste. 

 

BREAKING BAD

 

Jag har bara hört att den är grym. Jag och Otto har precis börjat titta och vi fastnade direkt. Handlar om en man som tror att han är döende och börjar därför använda sina kemiska kunskaper och tillverka narkotika. Kan inte säga så mycket mer. Tror den är sevärd för ingen säger motsatsen.

 

VAMPIRE DIARIES

 

Jag var sjuk hela vecka 7 i vintras och var dessutom barnledig. Jag plöjde denna serie som egentligen är helt värdelös men två av vampyrerna, bröderna Salvatore, är rena ögongodiset. Detta är en serie för lite yngre tjejer tror jag. Tycker inte att den är sevärd, men jag plöjde ju de säsonger som finns så måste jag ju ändå se klart.... däremot har jag släppt ögonen från bröderna och blicken hamnar istället på den vampyr som inte är speciellt trevlig, det vill säga Klaus. Serien har dock spårat ur 45 gånger och det känns lite som "nu kan vi inte komma på fler intriger så nu får den som räcker upp handen först bestämma nästa avsnitt".

 

 

NARCOS

 

Började igår kväll. Pablo Escobar. Colombiansk gangster och knarkkung. Folkhjälte samtidigt som han är en brottsling utan dess like. En serie baserat på en sanning och han blev en av världens rikaste männsikor då han byggde sitt imperium på kokainförsälning i USA. Precis börjat titta. Återkommer. 

 

 

 

 

 

 

Av Paola Loderini - 30 augusti 2015 09:19


Barnens favoriter 

med kall vitlökssås



Lägg skivor av potatis på en smörad plåt, eller med bakplåtspapper. Lägg alla "ensamma" så att alla får en knaprig yta. Pensla med olivolja. Släng på flingsalt och lite peppar. In i ugnen.... kanske 225 grader.... kanske varmare... Lite grill på slutet om de inte fått färg. Räcker väl med 20 minuter. 


Av Paola Loderini - 30 augusti 2015 09:14




Hämtade ett recept på Lasagne i långpanna på Arla.se och därmed har barnen "snabbmat" när jag måste på möte eller någon träning. Slipper stressen där. Tyvärr kan jag inte göra en ostsås utan att bränna min kastrull, så nu vill jag ha tips på en prisvärd såskastrull tack. Det är samma visa varenda gång jag ska göra en sås med mjölk. Har inget tålamod till detta. 

Av Paola Loderini - 30 augusti 2015 09:11



Lär mig aldrig.

2 par skor ska på spa denna månad. 


:(


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards