Alla inlägg den 31 augusti 2015

Av Paola Loderini - 31 augusti 2015 20:22

En dag som denna. När allt flyter på som det ska. :) Idag är en bra dag. Kan bero på att jag stoppat ner huvudet i ett glasspaket precis. Känner mig tillfreds och lycklig. Socker är min drog, Mohahaha. Mohahaha. (det elaka skrattet var det där) 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Paola Loderini - 31 augusti 2015 20:08



Blandningen av pesto, pinjenötter och riven parmesan. Hittat något jag fullkomligt älskar idag. Jag helstekte en fläskfilé med lite kryddor (som jag rubbade in). Bryn först på hög värme i en grillpanna och sen in i ugnen på 225 grader i ca 20 min. Ta ut den och låt vila i folie i 10 min. Höj samtidigt värmen till 250 grader. Skär upp köttet i skivor och lägg tillbaka det i formen. Klicka över pesto och strö över riven parmesanost. In i ugnen i ca 5 minuter och samtidigt rostar du pinjenötter i en torr panna, som du sedan strör över köttet. Jag rostade en hel påse. Älskar pinjenötter. Så mycket ska det givetvis inte vara. 



Av Paola Loderini - 31 augusti 2015 17:58



Amerikanska forskare har konstaterat att äpplet är nummer ett! Hjärn-och hjärtsjukdomar kan motverkas av att äta ett fiberrikt vanligt äpple om dagen, men vill du maxa hjärnhälsan ska du helst äta två om dagen. Just saying. 

Av Paola Loderini - 31 augusti 2015 17:46


Tina fryst lax. Lägg i en smörad form. Salta och klicka över lite smör. Sätt över folie och in i ugnen på 200 grader i ca 15 min. Egentligen ska fisk tillagas på lägre temperatur men när alla är vrålhungriga så får det gå något fortare. Därför använder du lite folie över. 


Gör en citronsås, gärna på grädde för att det är så vansinnigt gott. Valde matlagningsgrädde för det var det enda jag hade hemma, annars hade jag formodligen valt ett fetare alternativ. Precis innan laxen är klar så häller du över citronsåsen i formen och in en stund i ugnen igen. Citronpeppar, grönsaker och färskpotatis. 

 

 






Av Paola Loderini - 31 augusti 2015 16:07


Vi har så roligt att vi knappt kan hålla oss

för skratt, även när vi labbar. 



Olof jobbar på Universitetet nu. Även han har

varit en simpel lärare som vi. 

Vi drog med honom ut på lunch i alla fall. 





Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards