Alla inlägg den 26 september 2015

Av Paola Loderini - 26 september 2015 23:56


- Mamma kan du köra mig till Vilma?  

- Visst.


Efter 20 minuter står hon fortfarande framför spegeln. 


- Jag tror aldrig jag någonsin träffat en person som speglar sig så mycket som du gör.

- Jag älskar att spegla mig. Det är det bästa jag vet!

- Oj, inte så särskilt intressant liv du har då, om det är det bästa liksom. 


När vi kommer till bilen.


- Jag ringer när du ska hämta mig, mamma. 

- Jag funderar på att utbilda mig till taxichaufför. 

- Varför då?

- Då kan  jag förena nytta med nöje. Jag kan ta betalt. Det blir nytta. Nöjet är väldigt litet förresten, med tanke på att jag bor mer i min bil än hemma. Jag kan sätta på taxametern varje gång sen, och ni kan börja betala mig. Jag kommer bli stenrik. 

- Jättekul mamma. Du är verkligen såååå rolig. 

- Visst är jag. Borde bli komiker också då. 

- Köper du en vespa till mig så slipper du.

- Du är inte 15 än, unga dam. 

- Nä. Vi som är födda 01 sätter oss ibland på en cykel och tar en bild. Så skriver vi "Struggle 01".

- Herregud min skapare. Vilka problem ni måste ha. Förjäkligt alltså. 







Av Paola Loderini - 26 september 2015 23:51

 

Köpte en topp på Ebay. Den dog efter en tvätt. Ändå silkesprogram och tvättpåse. Jaha... kul. Jättekul. Verkligen. Så billigt på Ebay är inte det bästa shopping-tipset just nu. En gång är i alla fall bättre än ingen, men nej... det var det inte värt då nä. 





Av Paola Loderini - 26 september 2015 23:46


På Sara Mannerströms 40-årsfest!

 





Av Paola Loderini - 26 september 2015 12:26

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards