Alla inlägg den 15 april 2016

Av Paola Loderini - 15 april 2016 21:13

Jag började min dag med tre liter kaffe för att vakna men det hände ingenting. Sedan råkade det även vara så att jag och min kollega Helén hade hand om fikat. Det är inte bra att fixa fikat när man inte ätit frukost. Så jag åt två portioner kladdkaka med grädde och två portioner bärpaj med vaniljsås. Bara för att jag var tvungen att fika två gånger. Under pistolhot. När jag skulle äta lunch var jag givetvis proppmätt och åt ingenitng. Råkade jobba över två timmar så jag var vrålhungrig när jag kom hem. Skulle då jobba som taxichaufför för mina barn som har friska ben och armar , och kan åka buss, men lätt gömmer detta. Stoppade därför in min son i bilen och tänkte "Vi äter aldrig Mc Donald´s så idag gör vi det. Inget har varit rätt idag ändå liksom..."

 

- Mc Donalds eller Burger King?

- Burger King för jag äter aldrig på Mc Donald´s igen.

- Varför?

- Jag såg på Youtube att en död råtta låg i en kaffe på Mc Donalds.

- I en kaffe?

- Ja.

- Är du säker på att råttan låg i en kaffekopp?

- Ja, jag säger ju det. Lyssnar du inte?

- Vet du hur stor en kaffekopp på Mc Donald´s är?

- Det var en liten bebis-råtta då!

- En råtta som kunnat slingra sig, död dessutom, igenom en kaffemaskin?

- Jag äter aldrig där i alla fall. 

- Okej. Burger King blir det då. 

- Dessutom har de maskar i sina burgare. 

- Öh okej... maskar? 

- Ja, jag lovar. Riktiga maskar. 

- Ja... kanske bättre än röda vägglöss som finns i dina godisbitar. 

- Va?

- Den röda färgen framställs av vägglöss. 

- Eller huuuur.... du hittar på. 

- Ja. Absolut. Men en hel råtta som kommer ut ur en kaffemaskin? Det tror du på.....? 

 

Hursomhelst stoppade inte intaget av mat efter ett meal på BK utan det blev en belgisk våffla med choklad också. Samt en halv chokladkaka och lite grillchips. Länge leve den onyttiga dagen. Jag firar mina nya skor. Skiter i allt. Adjö. 



Av Paola Loderini - 15 april 2016 20:59


Till mig!

Adidas Superstar

ÄNTLIGEN!!!

ca 900 kr

 

www.footway.se



Mejas belöning

A på de senaste två fysikproven.

 B på svensk novell och A på gestaltning. 

Grattis! :) Good work!

Adidas Stan Smith ca 950 kr.

 

www.footway.se



Viggo fick dessa!

New Balance ca 900 kr

 

www.footway.se








Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards