Alla inlägg den 16 april 2016

Av Paola Loderini - 16 april 2016 23:03



Meja ringer: 


- Mamma kan du hämta mig hos Tindra. (Näset)

- Ja

- Kan du köra Ida hem också? (Grimmered)

- Ja

- Kan du köra till pappa också? Jag har grejer där. (Saltholmen)

- Ja

- Men kör gärna inte exakt nu. Kanske om 20 minuter?

- Ska börja skicka en Uber-bil som hämtar upp dig. 

- Va? Näää

- Jag skojar.

- Va bra. Kom sen då!

- Absolut. Älskar att köra runt sent på kvällen.

- Va bra. Puss. 


Ingen idé att gnälla nu. Mitt nya yrkes som taxi har bara börjat. När Meja inte behöver mig om kanske 3-4 år... är det Viggos tur. Spännande... jättekul. Skål! Eller, skål till er som kan skåla liksom. 


Av Paola Loderini - 16 april 2016 13:47


När jag var liten åt jag för att överleva. Smal som en sticka, och ingenting var särskilt spämnande som låg på tallriken. Kanske är det därför är det så att jag har ett helt annat intresse för maten idag? Men en sak är säker. Tacos är inte min grej längre. Även om jag byter ut eller lägger till ingredienser så blir det liksom inte mer än halvgott och halvbra. Jag har ätit den där jäkla tacosen i alla former och färger och nu får taco-trenden gärna dö. Fredagstacos finns inte längre i min familj. Viggo kommer förmodligen tycka att jag bryter en av Sveriges lagar, men min dotter är i alla fall på min sida. Tack och lov att man fick en havrekaka till efterrätt. 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards