Alla inlägg under maj 2016

Av Paola Loderini - 15 maj 2016 23:04

På önskelistan !!!!!!

Av Paola Loderini - 15 maj 2016 20:02



Jag var på Max vid Gamla Ullevi idag. Jag och min lilla gottegris-son Viggo skulle smaka på den där lyxshaken som Meja pratar om hela tiden. Jag menar, en shake är en shake. Jag kör ju en Mc D-shake ibland och inser ganska snabbt att den är ju egentligen inte så god, fast man dricker ju ändå i brist på annat liksom. Så stod jag där i dag.... blåbär eller choklad.... hm... choklad eller blåbär...... åååhhhh... vilken ska jag ta?! Jordgubb? Vill ju ha alla egentligen. Viggo tar choklad... borde inte jag ta blåbär då? Nä, får ju inte smaka på den han köper ändå, om den är skitgod. Jag kommer ju bara få smaka sådär pyttelite så blir man galen för att man inte får smaka en gång till. "Köp din egen liksom". Ungefär som att stoppa handen i skålen med grillchips och bara få ta ett. Bäst att låta bli att ta det där enda chipset som frestar att äta hela påsen. Då är det ju bäst att ta choklad-shaken ändå... så till slut bestämde jag mig. Chokladen fick det bli. Jesus min skapare! Från och med nu tar jag bilen till Max om jag ska köpa shake. Att jag åt ett meal också betyder att jag gick upp 4 kilo på 23 minuter idag. Tur att mitt nya liv börjar i morgon, eftersom det är måndag.   Det finns ingen godare shake alltså! 

 

Av Paola Loderini - 14 maj 2016 11:17


Det finns lördagar med fint väder och det finns lördagar med sämre väder. Jag vet att vi inte är bortskämda med fint väder i detta land. Det fina vädret kommer när vi jobbar som mest och det grå, blåsiga och svinkalla kommer när vi är lediga. Men men, jag känner att när det är strålande väder så måste jag ut. Även om jag egentligen inte vill så är det ett samvete som gnager "Du kan inte fixa med källaren nu när det är 25 grader ute". Därför är det så att efter en strålande vecka, som det varit nu, ser mitt hem ut... går inte ens beskriva. Så jag mår ändå lite bra av att det kommer en lördag utan sol. Nu får jag ju fint hemma. 

Av Paola Loderini - 13 maj 2016 22:16


Jag har blivit bra på att sortera ut vad som är viktigt här i livet.

Därför mår jag bra! 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards