Alla inlägg den 18 juli 2016

Av Paola Loderini - 18 juli 2016 20:49


 



Hårinpackning LIVING PROOF är den bästa i världen. Body scrup Rasberry från Body Shop testade jag för första gången idag och ville tugga på mig själv. Doftar helt makalöst ljuvligt. Den nya doften Pinita Colada body butter har jag skrivit om innan och den får jag nog köpa ett par av för jag tror den är tillfällig. Ibland försvinner dofter helt och hållet. Ibland försvinner de ett tag och kommer tillbaka. Såg att "passionsfrukten" är tillbaka igen. Den var väl borta ett år eller två... 



Idag har jag sprungit Påvelundsslingan samt gått på Pokémon-jakt två gånger. En gång med Meja för att förstå hur det hela går till och en gång med Viggo. Han fick låna min telefon för hans ska nu lagas för 43:e gången á 1500kr. Denna gång ska Viggo få betala 500 kronor själv av den totala kostnaden. Det är nämligen inte bara ett skärmbyte utan en lite större lagning som ska göras och jag är så fruktansvärt trött på hans trasiga telefoner. 500 kr är vad han äger och har i sin burk och kanske.....bara kanske... så blir resultatet av detta i att han är lite mer försiktig med sin telefon. Önsketänkande kanske, men värt ett försök. 



Av Paola Loderini - 18 juli 2016 08:42


Restaurang Signore i Vasastan

 


Ted 2 var mycket sämre än första. Den behöver du inte se. Pixeles var en mysig film att se med Viggo. Slutade med att vi båda önskar oss en egen "Q-bert" att ha hemma som husdjur. Bra familjefilm. Askungen hade jag inte sett och det var sista chansen innan den försvinner från Viaplay. Helt plötsligt vill jag gå på bal i skor av glas. Passar den romantiska. Cate Blanchett spelar elaka styvmodern och gör det jäkligt bra. Fantastisk skådespelare. 



"Göteborg by gummibåt" var en grej på "bucketlist" och vi som övat i basäng hos Lindas exman bad till övre makter att det inte skulle bli ösregn denna dag. Vansinnigt roligt. (Linda sände live och filmer ligger på Facebook.) Detta är något vi nu ska delta i varje år. Häng med! Det enda du behöver är en båt. Åror är bra också. 


Det var meningen att vi skulle ta Jockes nya båt till Kårholmen och hälsa på Otto. Vi köpte med oss mat ifrån Tigris. Eftersom det går troll i Jockes båtar så gick givetvis motorn sönder så vi bogserades tillbaka. Vi fick äta maten på Lindas altan. 


Utbjuden på "söndags-party"

Tacos and Tequila.



Ny kompis: Däck-Jonas

Räddningen i fredags.



I fredags fick jag punktering någonstans i Örgryte. Jag hade ett extradäck men jag hade inte en bultnyckel (heter det så?) till den där jäkla säkerhetsbulten till däcket. Johan kom och körde mig ner till däck-Jonas som väldigt gratis och väldigt snällt kom till min räddning. Han hoppade in i bilen, åkte med till Örgryte, bytte däck och dessutom tog in min bil för att kolla om något var trasigt eller skevt för jag tyckte att ratten var sned. Som tack för hjälpen fick Johan öppna bagagen och hitta en present. Det blev en flaska bubbel.  När vi senare bogserade Jockes båt, som jag tidigare skrev om, fick Johan betala med en flaska rosé. Han hade med sig tre flaskor varav en fick han behålla. Ibland blir det inte som man tänkt sig....

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards