Alla inlägg den 29 juli 2016

Av Paola Loderini - 29 juli 2016 15:01

Jag har köpt ett par ljusa, ett par mörka och ett par svarta. Jag talar om de utställda jeansen som var så himla heta hela våren. Mina svarta har jag köpt för att dra av prislappen lagom till regnet och rusket nu i höst. Jag lär ju vara den enda som går omkring med denna typ av jeans för de var "vårens trend men höstens skräp" enligt de som sätter trenderna. 70-talet går direkt, utan att passera "gå", över till 80-tal. Jaha... men jag tänker inte lyssna så mycket på detta utan det blir jag och Izla (kollegan) som fortsätter i 70-talet en stund till. 

 

 


 

Av Paola Loderini - 29 juli 2016 11:42

Kan någon tala om för mig när H&M släpper Studio-kollektionen AW-16? Jag har googlat men hittar det inte och jag har sett en kavaj och en jacka jag vill ha. Så om någon vet så meddela gärna mig! 

 

 

Tack 

Av Paola Loderini - 29 juli 2016 10:16

 

Jag tappade som sagt min lagning... eller vad säger man? Grejerna som tandläkaren fyller ett hål med följde med godisbiten ut och jag fick en akuttid på Engelbrektsgatan. Räknade med att bli fattig och utblottad, men besöket blev hälften så dyrt som jag hade räknat med. Detta fick en liten konsekvens. Mina ben promenerade rakt in i en butik och   eftersom jag "sparat" pengar kunde jag nu slösa de pengarna jag sparat. Ja, ni vet ju hur hjärnan fungerar. Belöningssystemet kör på 56 cylindrar hos oss beroendemänniskor. Det är bara det att när vi väl står där och slösar så kan det ibland bli så att vi slösar över den summa som vi "sparat". Då funkar det så att en beroendemänniska måste hitta ett annat sätt att intala hjärnan att detta var ändå himla bra gjort! Så då tittar jag ner i min påse och rotar fram klänningen. Aha! den hade egentligen kostat 699 kr och var sänkt till 499 kr och därefter 299 kr. Detta betyder ju att ett av mina fantastiska inköp har jag fått för under halva priset. Det är verkligen en anledning till att jag behöver en klänning till.

 

Trots att jag jobbat i butik och vet vilka påslag som görs på alla plagg, och därmed vet med säkerhet att jag egentligen betalat ett jävla överpris för klänningen har säkert anlänt från Kina i en sjuklig massproduktion, så är jag ändå sådär nöjd. Känns ändå som jag sparat pengar. Jag kan ju se att pengar försvunnit från kontot men där på min säng lägger jag upp mina fynd. Ögonen är lika stora som på Sméagol. Eller Gollum heter han väl när han blir mer besatt. Då kommer Meja och nosar som en narkotikahund efter något som hon kanske kan låna (betyder stjäla för närmaste framtiden eller i all evighet) och hon måste ju vara ännu mer nöjd än jag för hennes belöningssystem skriker ju "GRATIS, 100% REA". 

 

Egentligen är mitt beroende "socker", men det kan ibland slås om till "skor" och ibland "kläder". Lyckan håller inte i sig så länge men det är liksom oftast värt det ändå. Nu har jag ett annat problem.... jag tror inte jag har några skor som passar till den där klänningen.... 

Av Paola Loderini - 29 juli 2016 10:12


Här sitter vi och väntar på bussen efter att vi sett premiären av nya Ghostbusters.

 

 

Hursomhelst så åkte vi buss in och hem ifrån stan av en enda anledning. Samla Pokemon-bollar. Jo, så är det. Vi har ett Pokestop precis där vi bor som vi går förbi och samlar in 3-5 bollar per gång, men det är inte så roligt att gå dit var femte minut för man vill ju gärna gå en runda. Här finns inte så många stop att samla på, men sätter du dig på en buss och är lite snabb i fingrarna kan du hämta bollar, frukter och diverse mediciner. Jag gick ifrån 12 bollar till 150 på totalt en timme i stan (inräknat bussfärd). Lite roligare än att sitta bänkad på en trappa utanför ett Pokestop. 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards