Alla inlägg under augusti 2016

Av Paola Loderini - 14 augusti 2016 13:05


Det går fort när man har roligt. Jag har haft en fantastisk helg! Igen! I fredags blev det konferense på Marstrands Havshotell och jag fyllde ju år. I lördags blev det dagsfesten Hotell Rubinen med Izla. VIP hade vi också så det var bara att frottera sig bland choklad, viner, drinkar, produkter och mat. Därefter blev det middag hos Johan. Jag äger dessutom en fantastisk ljusstake från Designtorget som jag önskat mig länge. En fantastisk helg igen! Tack alla! 


Min humor. ;) 



Av Paola Loderini - 8 augusti 2016 20:33

Jaha! Då hittar jag en annons där ett par lårhöga stövlar från Steve Madden ska släppas. Perfekta klacken, perfekta längden.... ja ni vet... ett par som kommer förgylla hela tråk-hösten.  Jag ska ha dom så jag ringer upp huvudkontoret och frågar de alldeles nödvändiga frågorna. "När släpper ni stövlarna?" "Släpps dom på nätet innan de anländer till butik?" "Vilka butiker kommer att ta in dom?" och tjejen menar att de kommer endast ta in 140 par i hela Sverige och de kommer släppas online först. De svarta kommer kanske säljas i butik, men för att vara på den säkra sidan ska jag vakta hemsidan varje dag för de släpps någongång i veckan. Men då så! Så heeeeeeeeela förra veckan gick jag in på deras sida och varenda dag (tre gånger om dagen) stod det "Online soon". Så börjar jag jobba i morgon och glömmer av att jag faktiskt börjar jobba en tisdag. Detta betyder att idag är det måndag. En helt jäkla vanlig arbetsdag för alla som bestämmer när den där jäkla stöveln ska släppas. Jag går därför in liiiiiiite försent och de är totalt slutsålda!!! I båda färgerna dessutom! Jag blir fullkomligt tokig. Nu får jag antingen tänka "det var inte meningen att jag skulle ha dom", eller "googla ihjäl dig för att hitta dom till något jäkla överpris". Vågade inte ens blogga om dom för jag var livrädd att någon av er som läser bloggen skulle beställa och jag bli utan. Nu blev jag utan i alla fall så om någon av er sitter hemma och ångrar att ni köpte dom i storlek 39 eller 40, ring mig! Skicka INTE tillbaka dom för allt i världen. 

 

 

 

Steve Madden

Gleemer

Av Paola Loderini - 8 augusti 2016 14:17

Pyttis och Cissi


 

Lelle och Ari 


 

Jag och Jocke, årets bild 2016




Av Paola Loderini - 8 augusti 2016 14:07

Cissi, jag och Fia

Davva och Cissi


Jag, Jocke och Davva

Cissi, Fia, Helen, Izla och jag

Samma gäng utan Cissi? ...

Jag och Jocke

.... här också...

Ari och Böjen

  Davva

Pyttis och Cissi i bakgrunden


 

Suddig Böjen och Janne "JB".   





Av Paola Loderini - 8 augusti 2016 13:53


.... att hon var den enda som valde en platt sko, vilket gjorde att hon kunde dansa hela natten och dessutom inte ha några smärtor i brinnande fötter som vi andra förmodligen hade. Bara att gratulera till att man tänker förnuftigt. 

Av Paola Loderini - 8 augusti 2016 13:27

Det sista tre åren har jag varit duktigt på att ta reda på vem jag är och vad som gör mig arg, stressad eller vad som får mig att känna obehag. Jag har lärt mig att ju lättare axlar jag har desto bättre mår jag och desto bättre presterar jag. Jag har helt enkelt lärt mig att vara tuffare, ärligare och mer rak och ibland kan det bli obekvämt för andra och då kan jag väl medge att jag har inte rikitgt en plan B i dessa lägen. Slutsatsen måste väl då ändå vara att jag har ännu ett område jag behöver utveckla. 


Det är svårt att få den andra parten att "hålla konflikten vid liv" om det inte finns något att kontra med. Exempelvis vinner jag genom att jag varit den som säger hur jag känner direkt. "Jag känner såhär just nu. Punkt". Därför får jag även makten, vilket är på både gott och ont givetvis, men resultatet är att jag väldigt sällan har tunga axlar. Det samlas lite grus och jag tar tag i det. Borstar bort med en handvändning. Jag mår bätttre även om jag sekunderna innan varit vansinnigt arg. Förmodligen är det just därför jag inte är långsint. Jag har överseende med att vi alla bara är människor som kommer att göra misstag hela vårt liv, om och om igen, och kommer förhoppningsvis bli mer kloka av detta också. 


En sak jag lärde mig om mig själv i morse är att jag får dåligt samvete av andras misstag. En missuppfattning av personen i fråga som jag fick rätta till genom en längre redovisning. Jag hade rätt, han hade fel. Inga konstigheter. Han backade, och jag går ett steg fram. Eller? Nä. Det är han som hade kollat fel, han hade noll koll och jag hade allt i ordning och allt organiserat. "Hoppsan" säger han efter en mindre bra formulerad mening som jag givetvis gick igång på.  Jag säger "va bra, nu är det utrett" och så sitter jag här med dåligt samvete för att jag kanske förstörde planer eller fick honom att behöva ändra saker och ting. Jag sitter här med dåligt samvete för en annan persons missuppfattiningar medan han tycker "ingen big deal". Så jag har lärt mig att när jag stressar upp mig har jag även svårt att släppa det praktiska. Jag vill att allt ska flyta på. När det inte flyter på som det är bestämt och det blir lite kaos i schemat så blir jag sur. Snacka om att vara en person på jobbet och en person privat. Jobbet tar mitt tålamod. När jag kommer hem måste allt flyta annars så lyfter sig taket och alla börjar tassa på tå. Något är skumt med mig och jag ska ta reda på vad och hur fasen jag kan tänka annorlunda. 



Av Paola Loderini - 3 augusti 2016 12:54



Barnen gillade den men jag tyckte den blev lite tam, så om jag ska laga detta igen kommer jag fräsa lite chili i olja och blanda i. Även kanske slänga i lite färsk hackad koriander. Jag vet inte hur mycket av allt jag använde men jag skriver på ett ungefär. Detta är nog till 4-5 personer kanske. 

 

Ingredienser: 

 

200 g äggnudlar

2-3 mska rapsolja

2 msk pressad citronsaft

salt och peppar

1/2 rödlök, skivad

1 gurka

1 påse ruccolasallad

limeklyftor till servering

 

Kanske även gott med:

 

fräst färsk chili

hackad koriander

 

Citrondressing: 

3 dl creme fraiche 

rivet skal och saft från 1 citron

1 pressad vitlöksklyfta

salt och peppar

 

 

Koka nudlarna och låt svalna. Jag sköljde de snabbt i kallt vatten för att jag vill att det ska gå snabbt och är lite bekväm. Dela gurkan på längden och gröp ut den. Dela den sedan i halvmånar. Skiva rödlöken tunt. Blanda allt som står under ingredienser i en stor skål. Lägg upp på ett fat och lägg dit några limeklyftor. Gör citrondressingen och ringla den över salladen innan servering. Salladen är mycket godare om man blandar in citrondressingen innan man äter den. Den ska alltså inte serveras bredvid. Bra att göra när man är många vid bordet. 



Av Paola Loderini - 3 augusti 2016 10:41


Fick en ny dator av morbror Roberto. 

Saligt lycklig över detta. 


Vilostund på Rhodos.



Rhodos 


Rhodos

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards