Alla inlägg under augusti 2016

Av Paola Loderini - 1 augusti 2016 17:36


H&M


Matt puder och concealer som jag köper jämt. Det är skittråkigt att lägga en förmögenhet på förbrukningsartiklar. Bra grejer till bra pris: Puder 149 kr, concealer 129 kr. Concealern är från Loreal "True Match" (syns inte på bilden). Fjärde gången jag köper den nu. 


Så vet vi ju alla hur våra älskade sneakers doftar efter en sommar barfota i skorna. Eller hur? Så jag använder ankelsockar givetvis. Började dock störa mig på att den lilla kanten på sockan syntas och "förstörde" hela skon. Började ta barnens ankelsockar för att de skulle vara så små att de knappt kom över hälarna. Resultatet av det blev ju att jag hade en knölig strumpa framme vid tårna efter 20 minuter. När jag stod i kassan idag inne på H&M såg jag en drös fula "ballerina-strumpor" och undrade vem som köper dessa egentligen. Vem orkar dra på sig en sådan ful socka innan den lilla ballerinaskon ska på? Men! Den måste ju ändå vara den ultimata sockan för alla oss som inte vill att ankelsockan ska synas i våra sneakers! Det kanske inte ens är en ballerina-strumpa?! Det kanske är en sneakers-strumpa?! Den må vara ful, men den är ett geni! Ingen kommer se den där inne i skon ändå! 5 par för 79 kr. 

Av Paola Loderini - 1 augusti 2016 10:26


Ja, men så är det. Nu är det en vecka kvar. Sedan börjar min höst som kommer bli något tuffare än de övriga höstar man startar upp en ny klass. Nu kommer 31 nya elever som ska bli de nya 4:orna. Jag ska dessutom plugga kemi på distans samtidigt som jag jobbar fulltid. Sedan råkade jag få frågan om att bli arbetslagsledare. Om jag är lite frånvarande denna höst så beror det på att jag har för mycket att göra och det är tyvärr oftast uppgifter som jag inte kan lägga åt sidan eller skjuta upp i all evighet. Därför är det så att jag inte kommer vara så närvarande när det gäller folk omkring mig. Det blir en tuff höst helt enkelt. God jul! Vi ses i januari! ;) 

Av Paola Loderini - 1 augusti 2016 10:17


Kåris-selfie!


Jocke och Sara 


Viggo


Otto och Rikard


Underbar dag! Magisk!

Av Paola Loderini - 1 augusti 2016 10:10


Hittade min sjömansklänning.


På väg till bion. 

Ska se Jason Bourne-filmen. 



Av Paola Loderini - 1 augusti 2016 09:55

Johan fyllde år i går och det blev födelsedagsmiddag på Caleo. Om du gillar att äta där så kan jag rekommendera den första rätten som är en kycklingfilé med fetaost och honung. Det var längesen jag blev helt stum efter första tuggan. Så fantastiskt gott! Ät den! Snälla, ät den!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards