Inlägg publicerade under kategorin Kroatien 2013

Av Paola Loderini - 23 juli 2013 00:04

   Det har vuxit en del grönt här....

Av Paola Loderini - 22 juli 2013 23:58

   Nu är det kväll... men på dagen är det fullt med barn. Detta uppblåsta vattenpalats finns för alla barn...

och vuxna också (Jag provade!) för 40-100 kr beroende om du vill ha timme eller heldag.

Väldigt roligt och en bra aktivitet om man vill kämpa lite.... det är inte så lätt som det ser ut.

Av Paola Loderini - 22 juli 2013 23:55

   Här ligger jag !!

Av Paola Loderini - 19 juli 2013 10:44

   I Makarska lagas den bästa maten.... bara så ni vet:)

Av Paola Loderini - 19 juli 2013 10:11

   Varje dag åt jag musslor i vitt vin och vitlök. 

Ett kilo musslor i magen och en stank av vitlök håller doktorn borta...

och alla andra för den delen också:)



Av Paola Loderini - 15 juli 2013 22:57




Då blev det sådär spontant att jag fick följa med till Kroatien! Gaston och Emelie skulle bila ner till Kroatien och vi fick den fantastiska möligheten att hitta passet och ta ett beslut lite snabbt. Min 35-års-present tänkte jag. Jag vill bli brun och jag vill ha värme! Vi körde ner till Halmstad en mycket regnig morgon och jag mötte Emelie för första gången, och det blev himla bra alltihop! Klickade direkt. Bättre kunde det inte bli. Körde sedan 140 mil på en och samma dag. Lite möra var vi när vi skulle checka in på hotellet i Österrike.


Hursomhelst blev jag förälskad i Kroatien. Vilket land! Vilket ställe! Hit ska man ju åka. I Makarska befann vi oss och dit åker jag gärna igen! Vi flög hem, för Gaston och Emelie stannade.


   Ifrån bilrutan i Österrike


 


Jag och Emelie beställde fisk med vitlöksolja och sallad.

Det första vi åt i Kroatien. Har aldrig ätit så god mat på en semester. Inte ens i Italien.


 


Emelie på stranden. Såhär rent och fräscht är det överallt i Makarska.

Steniga stränder kräver stenskor som  kostar kring 60 svenska kronor.

Finns alla storlekar, färger och finns att köpa vid alla stränder.



Fortsättning följer....


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards