Direktlänk till inlägg 5 april 2014

Hemma med Viggo, det är mysigt.

Av Paola Loderini - 5 april 2014 22:46



Varit hemma två dagar med sjuk son och inte ens tagit med mig något jobb hem. Jag hade åkt halva vägen hem i torsdags för att hämta min lille sjuka son på skolan. "Jävlar, jag har inte med mig något att jobba med". Fick nästan lite panik och började fundera på hur jag skulle få någon att köra hem lite grejer till mig eller om jag skulle lämna Viggo hemma själv en liten stund och hämta lite "jobb". Efter ett tag insåg jag att den tanken är så osund och så vrickad den kan bli. Mina barn är aldrig sjuka och jag själv kanske blir krasslig någon gång, och har då haft "turen" att bli sängliggande när jag varit ledig. Vadå tur?? Jag har 45-timmars jobbvecka.  Inte 40. Eftersom jag har detta har jag också jobbat in ledigheter som vecka 7 - då jag var sjuk hela jäkla vekcan. När jag väl är ledig så tycker jag att det är fantastiskt bra att bli sjuk just då, för då är jag inte borta från jobbet. Nu får jag liksom tänka om här. Min son blev sjuk. Han behöver sin mammas omsorg hela dagen och hela kvällen. Han är redan 10 i sommar. Snart är han förstor för att ha mamma hemma. Han får klara sig själv om han blir dålig. Efter 12 års ålder får jag inte vara hemma med sjuka barn. Det har varit mysiga dagar och livet består av lite mer än bara ett arbete liksom... 



   Viggo väljer mat som mamma gillar.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards