Alla inlägg under oktober 2014

Av Paola Loderini - 31 oktober 2014 16:38



Det är inte min jacka jag säljer. Den är definitivt inte till salu. Never. Däremot har jag en väninna som såg min jacka och köpte inte mindre än två till sig själv. Hon gör liksom alltid så. Ser hon något snyggt så köper hon två. Så nu har hon förstått att en ligger hemma helt oanvänd och nu vet hon inte riktigt vad hon ska göra med denna underbara jacka. Då sa jag att jag lägger den gärna på bloggen. Nu ska den få ett nytt hem! Kontakta mig via Facebook eller här på bloggen om du är intresserad. Inom Göteborgsområdet. Annars tillkommer frakt och förskottsbetalning.


På R.B.L kostar den 1795 kr. (googla gärna på detta)


Pris: 1000 kr

färg: blå

Stl: Small


     

Av Paola Loderini - 27 oktober 2014 22:57

   Nämen, jag behöver verkligen inte dessa.

Jag ställer tillbaka.... efter jag provat....


Asså... uppifrån är dom ju snygga.

Kanske borde prova båda då....


   


  Nu kan jag ju inte åka hem utan skorna.

Det går ju inte. Det är ju tortyr!


Butik: Zara


Av Paola Loderini - 27 oktober 2014 22:52

Hos Sara Mannerström på middag. Only for girls.


Sara, Tina & jag

sommaren 2014


              

Av Paola Loderini - 19 oktober 2014 18:25

Södra Larmgatan 2

Göteborg  


Nu har det hänt något riktigt bra i den delen av stan. Ny butik med diverse snygga och underbara ting för ditt hem, för dig själv eller att ge bort. Jag hittade en hel del jag ville ha och då hade inte ens hälften kommit. Ni som läst bloggen tidigare vet att jag är fullkomligt galen i dansk design såsom Dyberg & Kern, Day, Malene Birger och annat roligt. Min vän Kicki har köpt in en hel del från de stilrena danskarna och jag bara njöt av varje centimeter av butiken. Ni måste besöka denna ljuvliga butik. Ingen massproduktion. Får du med dig något hem är du en av de som varit på rätt plats vid rätt tidpunkt.


   Aftonväska 595 kr

Fina små guldblad över hela väskan!


Under väskan skymtar en scarf som är ljuvlig.


 

Givetvis från Day. 1199 kr

Den står väldigt högt på min önskelista!!


 

Ananas från Day, 575.

Det gick inte att gå förbi utan att pilla på den.

En godisskål som jag gärna vill ha.


   

Handgjort porslin....

 

.....eller en mysig pläd.....


 

..eller en mysig Stefan bakom mingelmaten...?

Något suddig bild, tyvärr.















Av Paola Loderini - 19 oktober 2014 01:34

   Vi får väl se hur det går med ny regering.PÅ ÖNSKELISTAN!!  Älskar den! R.B.L

(över tusenlappen om jag minns rätt.)    Just me   Inspiration till Halloween   Hos oss bakas det trippla satser.

Det underliga är att alla försvunnit ??

Av Paola Loderini - 19 oktober 2014 01:27

Min underbara dotter frågade mig klockan 9 i morse om hon fick lov att laga amerikanska pannkakor till mig och Viggo. Alltså vem i hela världens skulle säga nej till detta och behöver man ens fråga sånt? Så jag blev serverad dessa i alla fall. Kan ha det sämre liksom....  

Av Paola Loderini - 19 oktober 2014 01:19

   R.B.L

Pris ca 2100 kr (om jag minns rätt)

Så snygg att jag varit inne och

både luktat och klappat den.

Har du ett par tusen över? KÖP!

Av Paola Loderini - 13 oktober 2014 21:52



Jag och Otto har söndagsnöjet att storhandla varannan söndag. Jag tvingar honom att följa med när jag ska få med mig så mycket som möjligt från butiken. Han själv finhandlar lite. Lite delikatess-handlar. Men så har vi ju alltid diskussionen om mjölken. Han tycker att jag inte är riktigt frisk som handlar röd mjölk. Jag tycker inte ens att han handlar mjölk överhuvudtaget för han kör på blå. Det är lika med vatten. Mjölk och grädde ska smaka rikitgt. Allt som heter light går bort. Så när vi står där vid mejerierna och jag tar den röda mjölken låter det ungefär sähär:


- Men Paola, du ska inte köpa röd mjölk. Vi människor behöver inte det.

- I mitt kaffe ska det vara röd mjölk och varm choklad ska smaka varm choklad.

- Men det är inte bra!

- Vadå bra? Tycker du att jag är fet eller?? (Jag höjer rösten en smula här)

- Nä, det tycker jag inte.

- Vad är problemet då? (Nu tror jag rösten är lite i falsett)

- Nä, du är inte fet. Du har humörsvängningar! (Så går han därifrån)

- Och va fan har det med mjölken att göra? (Skriker jag över hela butiken)


Otto vill sedan handla för sig själv en stund, men jag hinner i kapp honom i kassan. Då har han åsikter om hur jag ställer mina varor på bandet. Noga ställer jag streckkoderna så att tjejen i kassan tycker att jag är en av de bästa kunderna. Så man kan ändå säga att jag vann hela mataffär-kriget! Tadaaaa! :) 



Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards