Alla inlägg under oktober 2011

Av Paola Loderini - 30 oktober 2011 20:45

Irene är en sån där människa som kan allt om astrologi och hon har dessutom dessa ängel-kort som kan vägleda dig genom livet.....


"Du vet väl att du själv har skrivit ditt eget liv, Paola. Du har skrivit dina egna prövningar."


"Jaha... då måste jag ha varit dyngrak när jag skrev...."


 

Gå ut och få lite frisk luft.....knyt an till naturen......Hm... "Gå ut" trodde jag var "Gå ut och dansa"....

Minska stressen och få nya kreativa idéer..... Ja, stressat har jag ju inte gjort idag eftersom jag klev ur sängen första gången kl. 14.00 och andra gången kl. 15.30 så jag har i alla fall klarat en del av uppdraget.... fast inga kreativa tankar än så länge.....:(

Av Paola Loderini - 30 oktober 2011 20:40

   När du handlar biobiljetter möter du först dessa små krabaterna.....

Av Paola Loderini - 30 oktober 2011 10:37

Hej


Nu ligger jag här med en självförvållad huvudvärk. Inte så farligt som jag trodde... har ju varit i värre skick. Kanske för att jag inte kom hem så väldans sent...


Liza hämtade mig kl 19 och vi drack ett par (något fler än ett par) drinkar hos henne och piffade till oss. Humöret var på topp. Verkligen! Vi skrattade så mycket så vi fick bättra på våra ansikten ett antal gånger. Sedan skulle vi in till stan, men märkte att klockan blev så mycket så vi fick helt enkelt gå på nattklubb direkt.


Av någon anledning slingrade jag mig längst fram i kön. Vet inte riktigt vad som hände där, men vi kom in jättefort i alla fall.....Vakten sa väl något.... "Har ni vip?" Jag tror jag sa "Jag har glömt kortet hemma och jag är så kissenödig att det snart händer en olycka här". Det fungerade tydligen för in kom vi.


Vi var alltså på Glow. Jag har inte varit ute sedan människan uppfann hjulet, och min första tanke var "Fan va äckligt!". Ärligt. Vilken köttmarknad. Ett evigt stirrande och det kändes som jag var med i ett avsnitt av den gamla serien Glamour. Kommer ni ihåg? Väldigt få repliker och ett evigt stirrande.....


Vi dansade runt där. Hej och hå... Liza började hulka sig.... Ska hon spy? NU? Någon hade släppt ut lite luft genom en bakdel på sin kropp och Liza är så äckelmagad att hon på riktigt höll på att kräkas. Ut med henne... LUFT!


- Vad är det för fel på folk? Har man en slapp ringmuskel får man väl gå ut med jämna mellanrum?! skrek Liza medan jag vek mig som en fällkniv och kunde liksom inte få luft. Jag får ju ofta såna skrattanfall nuförtiden.


Tyvärr är det så att jag ger Nattklubben GLOW 1 stjärna av 10 möjliga. Inga roliga bilder att blogga om för det är inget roligt ställe alls. Gå helt enkelt inte dit. Trevliga tjejer i garderoben som jobbar snabbt och smidigt. Annars kan man lägga 100 kr inträde på annat. Jag gjorde rätt när jag slutade gå på krogen. Det vill jag lova.


Liza, om du läser detta så har du nu en regel som ska följas:

Du har nu mobilförbud mellan 22.00 och 05.00 varje fredag och lördag.




Av Paola Loderini - 30 oktober 2011 10:27

För ca 2 veckor sedan döpte Ramona & Fredrik sin lilla Maja. Min dotter blev lite dålig så vi kunde tyvärr inte gå. Tråkigt, men så kan det bli...


Såhär såg i alla fall Majas doppresent ut. Hade det funnits en marknad för presentinslagningar hade jag lätt valt att arbeta med det! Halva nöjet är själva inslagningen. Hade folk betalat för att få sina julklappar inslagna? Jag tror inte det... för det är ju så vansinnigt roligt att få presenterna riktigt fina....


  

Av Paola Loderini - 29 oktober 2011 14:18

Jag har träffat Anna. Läraren som tog mig under sina vingar och gjorde mig till den lärare jag är idag. Vi har ju vansinnigt kul ihop. Vi bara skrattar hela tiden. Jag har inte träffat henne på hur länge som helst så nu var det verkligen dags.


Får ett sms i torsdags:

Bio kl. 21.00 Bergakungen. Träffas 20.00 för fika med ännu en kollega. Hämta mig 19.45 Inga undanflyker.


Skickar tillbaka:

Absolut!


I bilen:

- Anna, varsågod, sätt dig i min sandlåda.

(Min bil innehåller mer sand än Plikas sandlåda i Slottskogen och den är skitful dessutom)

- Det gör jag så gärna!

- Vad ska vi se egentligen...?

- Niceville.

- Har aldrig hört...Och vad handlar den om...?

- Kvinnor som jobbar som hemhjälp. Förr i tiden, från Södern. Jag har läst boken.

- Jaha... (jäsp..min tanke var ju att vi inte skulle somna 15 minuter in i filmen....)

- Du, den är nog skitbra! (Anna är ju alltid sådär positiv....ingenting-är-omöjligt-typen)

- hm.... ja, det är den nog....(Jag vill verkligen se något annat....)

- Det är ingen pang-pang film, ingen amerikansk action eller lovestory... detta är på riktigt.

- Jaha....(Jag vill fortfarande se något annat....)


Jag kan nu säga att ALLA borde se denna, och man gråter lite så hoppa sminket... Ingen kan se dig i mörkret ändå!

Den är skitlång och skitbra.... Kom hem 00.30 Du får ett lite annat perspektiv på saker och ting omkring dig. Tänk att människor kan behandla andra människor som skit under sina skor. Karma! Det kommer tillbaka när du minst anar det.      






Av Paola Loderini - 23 oktober 2011 21:47


Här kommer ett recept på en kycklingsallad som är himla god. Klar på en kvart!


KYCKLINGSALLAD

2 stora port.



1  färdiggrillad kyckling
2 st kalla kokta potatisar
lite kött från en mangofrukt

1 st avokado
 2 st tomater
en halv purjolök

 50 g fetaost
lite blandade oliver

en halv gurka


Dressing:
 1 dl olivolja
 2 st finhackade vitlöksklyftor
 1 st lime
 2 msk balsamicovinäger
salt och svartpeppar



Rensa kycklingen och skär ner i mindre bitar. Skala och skär frukt och grönsaker i bitar. Dela fetaosten.

Blanda ihop ingredienserna till dressingen.
 



Av Paola Loderini - 22 oktober 2011 08:05

Nu är det så att jag har lite av baknoja just nu. Är man hemma med sjuka barn har jag helt plötsligt lite tid över. Jag hittade ett recept i en mattidning från någongång på 1800-talet. (De enda tidningar jag sparar är de med recept i...) Jag skrev receptet mer barnvänligt för att de skulle passa Meja. Hon är i den åldern nu att hon borde ha sin egen kokbok och det är helt enkelt så att jag tar ett recept och skriver om det så att det blir mer tydligt för henne att läsa. Jag skriver ut och sätter in i en pärm.


Detta är barnvänligt FÖRUTOM att hacka 400 g mörk choklad. Jag ska anställa en dräng i köket för just chokladhack. Jag tar gärna tips från läsare om någon har någon smidig maskin hemma där jag kan hacka choklad utan att behöva ha anabola steorider i hand och handled....Det var inte alls roligt.


Under tiden du bakar vill du samtidigt att barnen ska ha en middag som är snabb, inte kräver någon tillsyn men gärna inte någon Mc Donald´s. Då fick jag tipset av Martina Sandung... Köp en Kelda Mild Tomatsoppa. Låt puttra på spisen så länge som pastan du slänger i ska koka. Jag använde Risoni-pasta. Klart! Jättegod soppa! Barnen gillar det.


Långpanna med Klassisk Brownie


400 g hackad mörk choklad

2 dl florsocker

2 dl råsocker

1½ tsk salt

4 ägg

4 dl vetemjöl

200 g pekannötter


Ugn 200 grader

Klä en långpanna med bakplåtspapper eller smöra den noga.

Smält smöret på låg värme. Lägg sedan i den hackade chokladen och rör runt tills den är smält.

Tillsätt florsocker och råsocker.

Tillsätt salt och ägg under omrörning.

Häll i mjölet och blanda.

Blanda i nötterna.

Häll smeten i långpannan och grädda i mitten av ugnen ca 20 minuter.

Låt svalna innan du skär kakan i fyrkantiga bitar.


 


Glömde att ta tiden så min blev mer en kladdkaka med nötter än en Brownie. Jag har inte tillgång till min telefon just nu. Min son tog den, så jag fick låna en bild på Brownie här. Mina blev faktiskt liksa fina om jag får skryta lite... 


Av Paola Loderini - 21 oktober 2011 16:33

  vem vill inte äta här....?

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards