Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Paola Loderini - 19 oktober 2011 18:05

Jag är visserligen inte blond, men den här frisyren ska jag ha!! Klipptid på tisdag kväll... måste bestämma mig innan dess. Nu är det långt och tråkigt. På gränsen till intetsägande. Tror att det ska vara något kortare bak och då får jag nog se till att det blir något kortare fram också....


Carro! Vad säger du om detta? Du har nog klippt mig såhär någon gång tidigare...Visst har jag haft denna frisyren någon gång?



 

Av Paola Loderini - 19 oktober 2011 17:46

Jag fullkomligt älskar honom. Han är så häftig! Lite sliskig, jag vet....men min favoritkock genom tiderna.


Här kommer hans recept på chokladbollar. Viggo gjorde dessa igår. Han tyckte att de skulle bli så stora som möjligt så det ligger nu bruna tennisbollar i kylen, och något skeva sådana. De ser verkligen enormt oapitliga ut så jag klistrar in originalet som bild istället...


Chokladbollar a la Per Morberg


200 g smör

2 dl socker

6 dl havregryn

2 tsk vaniljsocker

3 msk O´boy

1 msk kakao

4 msk starkt kallt kaffe

Pärlsocker eller kokosflingor till rullning


Blanda alla ingredienserna utom kaffet med händerna. Blanda sedan i kaffet och forma till bollar som du sedan rullar i pärlsocker eller kokosflingor. Nu gör jag enbart chokladbollar på O´boy!!! Gör dubbel sats, de tar slut direkt!!


Till arbetskompisarna på E-navet (F): Vi har fikan på fredag på Lillekärr!


 


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards