Alla inlägg under maj 2016

Av Paola Loderini - 31 maj 2016 23:09


Åh va gott. Den har jag beställt!

Mer hamburgare åt folket liksom!






Men vadå?! Har ni beställt nåt annat??




Fasen! Kan vi byta eller? 




Verkligen inte! Ta Lindas, eller ät din egen jäkla mat!!




Jag tänker ta din mat när du inte ser, 

trots att du har en kniv i handen. 



Igår följde jag med rikard och Linda på quizz. Linda ville inte vara med på bild men hon är med. Jag är inte så bra på det där med quizz men nu fick jag följa med i alla fall, och det var väldans trevligt. 

Av Paola Loderini - 31 maj 2016 23:01

Ni som känner mig vet att jag har en fot på Göteborgs Universitet just nu och läser biologi. Jag vill bara säga att jag är helt fantastisk eftersom jag kom hem från jobbet 18.30 och satte mig direkt vid datorn. Jag slutförde alla mina uppgifter, det vill säga att fyra inlämningsuppgifter är nu klara. Jag tänker därför låtsas att allt är klart (innan de är granskade) och förvänta mig att bli en godkänd biolog innan semestern börjar. Peace, love and understanding. Hade jag haft champagne hemma hade jag öppnat den kan jag säga. En stenbumling föll från axlarna och jag är till och med en vecka före. Deadline 6 juni.

 

over and out.

Av Paola Loderini - 30 maj 2016 08:32



LAG 3 




Bästa laget, bästa dagen, bästa kvällen!


Tack alla! :) 

Av Paola Loderini - 30 maj 2016 00:10

Av Paola Loderini - 26 maj 2016 18:41

Jag hänger inte riktigt med i tempot men av någon anledning blir jag helt lugn och sansad ju mer jag har att göra. Kollegan säger "Såg dig i går på Frölunda Torg, du liksom sprang"..... Ja, det är lite så nuförtiden. Lite halvspringande överallt. Igår landade jag i en butik kl 17.40 för jag hade inte köpt någon present till min syster som fyllde år. Hade jag glömt givetvis. Min familj är van vid att jag inte har järnkoll på alla bemärkelsedagar. Motto: Bättre sent än aldrig. 20 minuter senare sitter jag och äter en middag hos födelsedagsbarnet i alla fall och har en förmåga att se ut som att inköp av present redan var fixat förra veckan. 

 

Kom därefter på att jag kanske inte ska vara den enda av alla som skiter i att skicka in arbetet i tid, så jag skrev en tenta efter kalaset. Inskickad 20 minuter innan deadline. Nämen! Där ser man! Det går ju! Hemligheten är att jag tänker "Det är bara praktiska saker. Ingen dör om jag misslyckas, inte hinner eller glömmer." I morse fick jag ett sms: "Har aldrig sett dig så lugn och harmonisk som idag, samlad, lugn och lagom fokuserad. Det står chef i pannan på dig". Konstigt nog känner jag mig precis så. Fast jag inte är chef, förutom över mina barn. Mina vänner skulle nog säga "även över dina vänner ibland"... men så är det inte! Det är nämligen skillnad på att vara chef och att vara prinsessa. (Dagens gapskratt fick jag till där alldeles själv!) 

 

Så var det med det! Längtar till lördag då jag får träffa alla mina undersåtar (vänner)...

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards