Alla inlägg under mars 2015

Av Paola Loderini - 31 mars 2015 22:35

.... Är enligt mig David Beckham.

Av Paola Loderini - 31 mars 2015 15:44



Igår:


Fullkomligt vansinnig. Jag höjde rösten så att fönsterrutorna vibrerade och jag bara väntade på att någon vettskrämd granne skulle knacka på min dörr och fråga "Vad är det som pågår?". Jag tackar övre makter för att jag blev en sådan förälder som använder sitt vett in i det sista men om man jämför en ilska med en påskbrasa modell större så kan jag säga att den ilskan jag kände igår övergick mer i större storlek. Kanske en eldsvåda... en skogsbrand i Norrland? Jag tror att min kroppstemperatur gick upp i den grad att om någon kläckt ett ägg på mig hade jag lätt kunnat fråga om människan ville ha det vändstekt. Denna gång var det allvar. Det märktes för det var bara min röst som hördes. Och tro mig, den hördes. 

 

Idag:

 

Ringer upp barnet mellan två möten och hör en nöjd och glad röst som säger att han tagit sitt ansvar och ställt saker och ting tillrätta. Jag säger att jag inte är arg mer, och han säger att han leker med en kompis men går hem och äter något om en stund. Förlåt mig mamma. Så älskar jag honom tills döden skiljer oss åt, och kanske ännu längre. 

 

Villkorlös kärlek till ett barn. En kärlek som aldrig tar slut vad de små liven än gör och vad de än säger. Den ilskan jag känner just då. Mitt i striden när jag vill ge upp, men aldrig gör det. Det är ju ilskan som är kärleken. Du blir inte så arg på någon du inte bryr dig om. Vi blir så arga för att vi vill det bästa. Vi vill lotsa barnen i rätt riktining och har en klar bild av att skolan ska skötas, kompisar ska finnas till, träningar ska finnas på schemat.... och när någonting tas bort ifrån den idylliska bilden av ett barns trygga uppväxt blir jag så arg, frustrerad och ledsen. Det är ju inte konstigt. Jag vill ju att mina barn ska ha de bästa förutsättningar som går att få. 

 

 

Ja, det råder fortfarande dataförbud hos mig. :) 

 

 

Av Paola Loderini - 30 mars 2015 22:55



 

Jag har duschat varje dag sedan i fredags men känner mig ännu inte ren. Jag var med min son och hans kompis + dennes mamma på Åby Äventyrsbad. Jag bubblade till och med bubbelpool!! Det är så äckligt så att jag dör. Jag har skrivit om det förr, och jag tänker skriva om det igen. Jag fixar verkligen inte badhus. Jag löser det inte. Jag tycker att det är vidrigt. Alla dessa bakterier, ludd på golven, svamp växer på golven, halv-ljumna duschar, 43 personer samtidigt i en bubbelpool, 1224 personer samtidigt i en simbassäng. Folk som absolut ska motionssimma men simmar lika snabbt som en sjöstjärna. Jag får simma förbi genom att fantisera ihop en egen fil eftersom jag får möte från andra sidan, vilket gör att jag simmar alldeles för nära alla runtomkring och det klarar jag inte av. Kan verkligen klor ta dö på alla dessa bakterier? Jag vill inte veta! Jag vill verkligen inte veta. 

 

Sedan förstår jag inte riktigt det där med att ha en restaurang igång när det är meningen att folk ska bada och röra på sig. Du behöver inte äta just de där två stackar timmarna som du ska ha roligt och röra på dig. Det är ingen sandstrand med matsäck vid havet! Mölar i sig en massa mat och sen ska de hoppa i igen. Jag vet inte, tycker inte det passar ihop. Vem kan ens ha aptit därinne?  Usch!

 

Dessutom var jag så tankspridd att jag glömde lägga på bilen när jag skulle in på detta luddiga ställe, så det blev ju givetvis en p-bot på detta också. 

 

Men annars är allt bra.... 

Av Paola Loderini - 30 mars 2015 22:48

Vi som har lägenhet på Beryllgatan kan, till en kostnad på 25 kr/mån, träna på ett litet gym bara för oss. Jag menar... Det tar mig nu två minuter att gå till gymmet. Nu kan det inte finnas några bortförklaringar i världen. Världens billigaste och världens närmaste gym. Fick med mig min dotter också! :)


Bildbeviset. Nu är jag igång.



Grundfysiken finns där :)


Meja

Av Paola Loderini - 29 mars 2015 23:24

Grattis till öppningen!!

Av Paola Loderini - 29 mars 2015 23:06

Så snyggt med slarviga, lediga uppsättningar. Tar ingen tid och kan ändå bli väldigt rätt.

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards