Alla inlägg under december 2012

Av Paola Loderini - 30 december 2012 11:38

Vaknar sent.... Viggo vaknar också sent. Vi bygger lego till mycket sent kvällen innan. Min nya hobby. Lego. Fantastiskt roligt. Nu är hela köksbordet fullt av Ninjago-lego. Drakar slåss mot bilar. Ormar slåss mot japansk robot. Giftiga ormen slåss mot borgen. Svärd flyger åt alla håll... Leka med lego är inte så kul, men bygga det är desto roligare.... Stackars sonen.... Han får inte bygga sina julklappar själv....

Nu är han lite större. Behöver Lego från 8 år. Inte alltid så lätt att bygga. Bra att använda sin kreativa del av hjärnan. Nu lyckas han dessutom ha kvar bygget en längre tid. När det väl går sönder fattar man ju hur dyrt det är. När man ser den lilla högen med Lego, och alla dessa specialdelar som man inte direkt kan använda om man bara vill bygga ett hus. Specialdelarna används liksom inte igen. Så hälften av legot kommer ju bara att ligga i lådan.... men så kom jag på något himla bra.... Jag sparar ju alla beskrivningar! Då kan ta fram den lilla boken och bygga upp grejen igen.... Eller hur? Nä... Det går inte heller, för till just den här grejen behövs en minimal legobit som gör att just kranen på taket kan röra sig i olika vinklar.... Och den lilla legobiten finns någonstans bland miljoner andra bitar... Så vad gör man då...? Man ger upp.


Jag och Viggo ska bygga nu. Kram.

Av Paola Loderini - 27 december 2012 20:45

  Många säger att mina rådjursliknande ögon är så fina.... ;)

Av Paola Loderini - 27 december 2012 20:39



Jag fick inte iväg några egengjorda julkort detta år, men jag skrev ett par från barnen. Jag tycker att det är riktigt mysigt att få julkort på gammalt hederligt traditionellt vis. I brevlådan. Där ska alla julhälsningar komma. SMS, Facebook och mejl är inte den rätta vägen att skicka julhälsningar... fast jag medger att några "God Jul" har jag skickat den vägen också. Puss och Kram och god fortsättning!!


  Dessa kom i brevlådan! Tack och puss!

Av Paola Loderini - 27 december 2012 20:30

  Nu fattar ni varför jag måste ha nya glasögon.

Jag och Meja springer runt på torget.

När jag köper nya brillor så skänker jag dessa Chanel-bågar till den som

vill ha dom. Jag lär ju aldrig bära dessa igen. Tack och hej.


Av Paola Loderini - 27 december 2012 20:26

 

Paola i bilen... mycket intressant.

Av Paola Loderini - 27 december 2012 20:23


Jag skulle vilja ha den här klockan på fot. 375 kr.


 


Bakom den står en fin i grönt också.

Av Paola Loderini - 27 december 2012 19:48


Klänningen kommer ifrån, hör och häpna, HM och är himla snygg! Troligen har jag denna på nyår.


   

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards