Alla inlägg den 24 december 2012

Av Paola Loderini - 24 december 2012 00:54

Fick precis frågan om jag var förlovad, med tanken på ringen jag bär på fotot när jag testar glasögon.

Nej. Jag är inte förlovad. Den har jag köpt själv och den är i stål och inte i vitguld. Men den är jäkligt snygg;)

Av Paola Loderini - 24 december 2012 00:38



Efter att jag talat om för Synoptik att jag har slut på endagarslinser och jag vill hämta ut lite extra linser innan min leverans kommer så får jag detta i ansiktet... eller i ögat då...


- Hej. Detta är mitt personnummer. Jag har varit kund här i typ 10 år och har slut på linser.

- Jaha. Det ska vi nog lösa.

- Va bra för jag kan inte ha glasögon till nyårsklänningen.

- Men du, jag ser här att du inte gjort din halvårsundersökning.

- Nä, för den kallelsen fick jag för 5 dagar sedan.

- Ja men då får jag inte lämna ut linser till dig.

- Va? Du skojar. Kolla mina papper. har aldrig haft problem, jag har gjort kontroll regelbundet.

- Ja, men det är ju våra bestämmelser om något går fel.

- Går fel? Blir jag blind om du ger mig de linser jag brukar använda?

- Nej, men bestämmelserna är ju så.

- Så bara för att ni inte erbjudit mig en tid förrän 8 januari så får jag inga linser?

- Vanligtvis kan du ju hämta linser här men...

- Ja, det kan jag ju vanligtvis göra men inte nu, för ni inte har tid att kolla ögonen?

- Ja.. så är det tyvärr.

- Du menar att jag ska ha mina glasögon från 1820-talet till min klänning?

- Tyvärr.

- Det går bara inte. jag har ju varit en kund i 10 år eller nåt.

- Jag får skriva att du behöver två par i nöd.

- Ja, det är verkligen en nödsituation.

- 2 par får du.

- Jaha... två dagar då.... (så generöst)

- Det är det enda jag kan göra.

- Okej. Tack. (fan)


Det är linser jag ska hämta! Inte narkotika eller smuggelsprit för fan!


När jag ändå sprang runt där inne provade jag dessa lila (!) ...hm...inte dumt va? Pilgrim. Båge 1600 kr. Glas till detta: En halv förmögenhet... men jag måste ha nya glasögon. Jag måste. Ska på glasögonprovning den 10 januari. Längtar redan.


 

Av Paola Loderini - 24 december 2012 00:34


Detta år blev huset sådär roligt.... men jag har i alla fall byggt från grunden. Meja tycker att det är färglöst men fint. jag håller väl med. Takpannorna fick sitta glest denna gång för taket blev för tungt.


God Jul.


 





Av Paola Loderini - 24 december 2012 00:24



Eftersom jag nu lägger ut Jansson mitt i natten till julafton lär ju inte någon laga denna förrän nästa år så jag ska snabbt bara skriva hur mycket av varje ingrediens jag tar. Jag är egentligen inte så förtjust i något som smakar varken sill eller anjovis tycker att min egen Jansson faktiskt är helt okej.


ca 15 potatisar, strimlade

1½ burk anjovisfiléer, Grebbestad (finhackade)

spat från 1 burk

1½ skivad lök, stekt tills den blir mjuk

4 dl vispgrädde

ströbröd

smör


Googlar du får du en salig blandning på hur mycket en form ska innehålla. Detta är egentligen två recept jag blandat ihop. Blev jättebra. Ser himla god ut också. Mr jansson innan och efter han besökt ugnen. .....


   



Av Paola Loderini - 24 december 2012 00:21


Nu har jag ju sänkt mina "gilla" från 200 till 183 för att ni klickat igen! Om ni redag klickat en gång från den inloggning som ni är på just nu så kan man inte klicka igen för då klickar man bort sitt gilla.... kolla nu så att ni har "gillat" min blogg. Annars blir jag ledsen i ögat. Det är ju min bekräftelse ju! ;)


Puss och god jul.

Av Paola Loderini - 24 december 2012 00:10



- Paola, jag hittade en vante på utsidan.

- Den är min.

- Hur vet du det?

- Antagligen för att jag äger den andra vanten...

- Jasså... är det säkert det?

- Ja! varför är du så jobbig. Den andra ligger väl där någonstans...

- Hm.. Jag vet inte om det verkligen är din...

- Men lägg av. Det är min vante.

- Du får prova den så jag ser att den passar.

- Va? Vad håller du på med nu?

- Precis som Askungen provade skon, så--- nu får vi se om den passar.

- Jaha. Trä på vanten här nu då... Visst passar den?

- Ja, den passar perfekt!




 




Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards