Alla inlägg den 8 december 2012

Av Paola Loderini - 8 december 2012 18:35

 Jimmy Choo.... såklart.... 6995 kr. Va billigt! Jag tar två par då! Fan.


 

Av Paola Loderini - 8 december 2012 17:39

Ja men jag måste ändå ge min dotter en applåd för att hon hänger en önskelista på kylen där hon även skrivit exakt vart jag kan hitta just den saken hon vill ha. Har aldig någonsin shoppat julklappar till henne på mindre än ett par timmar. Helt fantastiskt. Bara 11 år och vet precis vad hon vill ha. Jag tackar faktiskt för att hon är shoppingtokig. Inte så kul resten av året då jag ser att det hon vill ha inte är direkt under rimliga priser. Hon tror lite att hon kan shoppa som sin far. Problemet är bara att hon inte har någon inkomst. Men i dessa tider, när julklappar gärna får handlas in på minsta minimala tid så är jag lyckligt lottad. Irene, däremot, har en liten 8-årig tjej som inte riktigt önskar sig något mer exakt. Hon har det inte så lätt där ute i folkvimlet;).


Hursomhelst så önskar sig barnen lite av varje, och sedan önskar dom sig en speciell present av Tomten. Den klappen som kommer i säcken av självaste Tomten är ju faktisk det som barnen vill ha allra mest. Även om barnen inte riktigt tror på denna lilla gubbe med säck är det ändå viktigt att den bästa klappen kommer från honom.


Viggos dikt i julspelet i skolan:

Egentligen kan man ju inte tro, att jultomten kommer på riktigt...

Man är ju för gammal för allt sånt där, men det är i alla fall viktigt.


Där stod han så fin och gick upp på den lilla pallen och sa sin dikt. Många fniss bland föräldrarna. Min son ser ut som en liten hasselnöt. En sån man vill äta upp. Han hade ingen tomteluva, för det hade liksom pajjat frissan ;)


Vaknade i morse av att det var alldeles tyst. Inte en kotte i lägenheten. (Bortsett från en liten hamster då...) och jag bara hittade min bok: Sandmannen av Lars Kepler, och bara läste... och läste... och läste... Klockan blev 10.30 och då började ju Step och Styrka på gymmet... Just det. Träningsväskan stod klar i hallen. Jag hade kunnat hoppa i ett par skor och hunnit. Det gick inte. Kunde inte släppa boken. Fan. Har inte tränat som jag borde denna vecka... med andra ord inte alls. Jag har bott på jobbet. Alla har varit sjuka eller lediga. Vissa lärare har till och med gått hem mitt på dagen. Vi välkomnar inte vinterkräksjukan men tydligen börjar den komma helt oanmäld. Jag har ju däremot blodgrupp B+ och är tydligen en av några procent som inte kan få vinterkräksjukan... om man ska tro på detta vet jag inte... men jag väljer ju då att tro på varenda ord. En sjuksköterska, förälder till en elev, sa detta. Jag kan nog inte minnas när jag hade en maginfluensa av mildare grad.... möjligtvis när jag gick på mellanstadiet. Detta gäller givetvis inte om jag äter något dåligt. Åt kinamat en gång innan jag och min exman skulle åka till Hemsedal. eller var det en pizza...? då kan jag väl tala om att vi inte kom iväg förrän väldigt sent på natten. Sånt där är jag lite känslig för. Slänger allt i kylen efter fyra dagar. Allt. Inte en grej får vara kvar efter utgånget datum. Inte så klimatsmart kanske... men jag är alltid frisk. I magen i alla fall. Med tanke på att jag tidigare jobbade som förskollärare på en förskola där barnen i stort sett kräktes i knät på mig, och med tanke på hur vinterkräksjukan är så otroligt smittsam, borde det ju faktsikt vara så att jag inte kan få den. Har hört att 15 pepparkorn, svalda hela, och en hutt av stark sprit ska hjälpa... men det där tror jag nog inte på. Hursomhelst ska jag träna i morgon... sent. Efter dopet i stenungsund åker jag direkt. Jag lovar och svär.


Här är klappen som Meja önskar sig av Tomten. Palladium i skinn med päls. 1300 kr. Som hittat...;) Eller inte...:(

Svindyrt med medvetna barn! Vi får väl se om den ligger i säcken i år....

  Jag och Irene har sprungit runt i stan idag och jag såg en fantastisk ring på hennes finger!


- Har du förlovat dig!!?? Med vem?!!!

- Med mig själv...

- Herregud va fin! Sån vill ju jag ha! Jag måste ha en sån!

- Den kostar några hundralappar.

- Du skojar! Var??

- Åhléns.


Irene tog mig till Åhléns och nu är jag också förlovad med mig själv:) Tycker jag att varje kvinna ska vara. Om du inte kan älska dig själv kan du heller inte älska någon annan... eller hur??

Kolla här!


 

Edblad 349 kr. Idag har jag dessutom sån tur att jag tittade i plånboken och såg en lapp: 25 procent på valfri vara. Bra att vara med i såna där klubbar. Så jag betalade 260 kr. Är gjord i stål och kommer därför att vara fin under en längre period än annat oäkta. Ska du handla Edblad så ska du egentligen handla på SMYCKA i Nordstan, för det är en vän till mig som har den butiken. Hade ingen aning om att han hade det, så jag handlade på fel ställe. Jag ska försöka dra med mig honom till Gothia senare ikväll och läma julklapp till behövande barn. Detta kan du göra precis vid ingången till Gothia samtidig som du kan titta på de fina pepparkakshusen som en massa proffs har gjort... eller hus?? Det är väl mer slott och herrgårdar tror jag. Ska se om barnen varit där nu när de varit hos pappa en vecka, annars har jag köpt några julklapper som de kan slå in och lämna. Sånt där är viktig. Vi sitter på överflöd av julmat och klappar och det finns barn i detta land som inte direkt firat någon jul på det sättet. Alla borde gå dit med en julklapp och lära sina barn att vi har det väldigt bra.


Puss och kram i juletid!





Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards