Alla inlägg den 8 oktober 2014

Av Paola Loderini - 8 oktober 2014 18:26



Har tidigare skrivit om alkoholvanor och hur du själv kan få hjälp, eller vart du kan vända dig om någon i din närhet har drog- eller alkoholproblem. Nu har jag läst en jättebra artikel om medberoende, och det var inga mindre än Sanna Lundell och Ann Söderlund som var huvudpersonerna i artikeln. Sanna Lundell är särbo med Mikael Persbrandt, samt bland annat programledare. Ann Söderlund är ju också programledare och författare och lite annat. 


Allt finns att läsa i Amelia nr 21.


Att vara medberoende innebär:


Du låter en annans destruktiva beteende påverka ditt egna sätt att vara samtidigt som du försöker kontrollera den andra personen.


Du tar mer hänsyn till andra personers känslor, tankar och beteenden än dina egna.


Medberoende kan du bli till den person som missbrukar bland annat droger, alkohol, sex, spel, konsumtion, eller till någon som är psykiskt eller fysiskt sjuk. 

 

Sanna:

"Varje dag måste jag påminna mig om att ha jag-fokus."

 

 

Av Paola Loderini - 8 oktober 2014 18:21



Så bra! Denna ska jag absolut använda! 

 


www.vadfanskajaglagatillmiddag.nu

 

 

 

 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards