Direktlänk till inlägg 27 april 2014

Min ring var borta! :(

Av Paola Loderini - 27 april 2014 21:49

  Där bakom mig sitter min bordsdejt Anders. Han var nog glad över att han hamnade vid vårt bord. Vi hade aldrig träffat Anders förut, men det gick bra. Han fattade ganska snabbt att vi var något... ja... tokiga. Helt hysteriskt roligt, som ni ser. Han sa vid något tillfälle där till mig .... "Jo, du verkar väldigt blyg och försynt liksom....". Ha ha. Vi hade galet kul och vi hördes nog ganska mycket. Om inte annat så gapskrattade vi oss genom hela skaldjursbuffén.

Fotograf: Klas



Marie fyllde 40 och hela båten var full av glada människor. Hade så fantastiskt kul och kände mig superfin. Jag bar en ring på fingret som jag fått av mina närmaste vänner. Vi hade en höstfest ett tag efter att jag fyllt år. Detta var ingen fest som hade med min födelsedag att göra, men jag hade ett litet krossat hjärta just då, vägde möjligtvis 6 kg mindre än vad jag borde göra och var allmänt överkörd. Då lägger mina vänner ihop till ett helt set med smycken från Dyrberg & Kern. (Fullkomligt älskar dansk design i både kläder, smycken och heminredning.) Så fantastiska vänner och jag gråter en skvätt varje gång jag tänker på det.


Hursomhelst går vi av båten och alla börjar dra sig mot Avenyn. Jag har himla roligt och tittar av en händelse på mitt finger vid 3-tiden och ser då att ringen inte sitter där. Jag älskar inte bara den för att den är så himla fin, utan för att den är enormt betydelsefull. Den är liksom jag. Får lite smått panik och skickar iväg sms till Linda mitt i natten. "Min ring är borta, kan man ringa båten, den ligger nog på handfatet där. Tog säkert av mig den när jag tvättade händerna". Linda, som är en fantastisk ängel, ringer då båten och pratar runt bland sina vänner om att jag tappat denna ring och är himla ledsen för detta. Jag själv tänker ju att det finns ju ingen chans i världen att jag får tillbaka den. Om någon sett den vid något handfat lär dom tagit den liksom. Men då händer det där som är så otroligt fantastisk. Jag hade sån tur att den kvinna som tvättade händerna på nattklubben (för det var där som den låg) efter mig hade själv tagit av sig sin ring för att tvätta händerna. När hon skulle ta på sig sin ring igen så såg hon att där låg en annan ring också. Denna kvinna råkade vara en av de gäster som var på båten och firade Marie. "Kati" hittade min ring. Hon känner Linda och Linda ringer i sin tur mig och talar om att ringen nu befinner sig i Kungsbacka. Jag ringer Kati och nu ska hon skicka den till mig. För mig är den ringen oersättlig. Det är ett minne för livet. Det är en gåva från väldigt varma och underbara människor som funnits i mitt liv väldigt länge. Jag är så otroligt glad! Tack<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards