Alla inlägg den 29 september 2015

Av Paola Loderini - 29 september 2015 20:19


Dagens "Tröttie" ...


Tisdag, Tisdag, tisdag och tisdag. Jag vet inte om jag egentligen gillar tisdagar alls. Det är alltid lite extra stressigt på tisdagar tycker jag. Jag vet inte riktigt varför men just tisdagar är liksom inte min grej helt enkelt. Hursomhelst så är nu denna tisdag över. Jag har träningsvärk i hela ryggen (vilket är positivt) och jag har rätt bra koll på barnens läxor och veckans alla miljoner aktiviteter. 

 

 

 

Är det någon som kan tänka sig att gå på Chokladfestivalen på Ullevi i helgen? Jag är fullkomligt galen i choklad, men det finns annat att se och köpa. Ost, oliver, korv och vinprovning! Gå in på www.chokladkalaset.se och messa mig om du/ni vill gå med. Kram.

Av Paola Loderini - 29 september 2015 20:09


Min lillasyster Erika köpte denna klänningen, som var lite stor för henne, och lite stor för mig med... men jag tog med den till Spanien för jag skulle aldrig använda den i Göteborg. Inte ens i Sverige tror jag. Vissa kläder passar bara utomlands. I Landet Lagom kan man inte se ut så här. Eller? Nu är den använd en gång i alla fall! Tack snälla Erika för den. 



Av Paola Loderini - 29 september 2015 20:04


Lyckad knut till jobbet!

Av Paola Loderini - 29 september 2015 19:38



Gud var tydligen väldigt snäll när han skapade min dotter. En mycket vacker varelse. Hår som en ängel, lite och nätt. Blå tindrande ögon. Men! Han glömde ge henne lite längd. Hon vill nämligen ha en klänning som är lång. En galaklänning som hon ska bära på dagen D. Den stora tjejmiddagen på hennes 14-årsdag. Men..... det finns inga klänningar som hon kan ha utan att behöva köra den direkt till en sömmerska för att få den kortad... och då minsann förstörs ju hela klänningen. (?)



- Mammmmmmaaaaa! Vad gjorde Gud för MISS-FEL med mig!? Jag är kort!!!! 

- Det heter nog misstag, och du är ju tjej. Det är okej att vara kort. 

- Men åååååååhhhhhh. 

- Tänk att du kan gå i höga klackar. Då blir du lång och kan sen välja att bli kort igen!

- Men ååååååhhhhhh. Jag blir så ledsen! Ingenting passar. 


Hon har prov i morgon men oroar sig mer för vad hon ska ha på sig om två veckor?! Vem brås hon på? ;) 

 

 



Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards