Alla inlägg den 3 september 2015

Av Paola Loderini - 3 september 2015 22:04


Idag blev det en bakande dag. Jag brukade alltid baka, men minns inte när jag gjorde det sist. Kanske när min dotter tog över bakandet här hemma. Det blev i alla fall cookies med havre och hackad choklad. Vi åt en var och sedan fick de flytta in i frysen. Livsfarligt goda blev dom. Det blev även megastora chokladbollar. 





Surfade lite på Bloomingdales och konstaterade att jag bor i fel land med alldeles fel ekonomi. Hade jag bott i rätt land med rätt ekonomi så hade dessa skor från Sarah Jessica Parker haft ett permanent boende i min garderob. Jag hade då haft så fet ekonomi så att dessa 5000 kronor, som de ljuvliga skorna kostar, hade varit en obefintlig del av mitt konto. 





Sedan ett litet minne från i somras. Står på Johans terrass i Kullavik och njuter av en solig dag. En av de få vi fick uppleva denna sommaren. Hoppas på lite sol i höst i samband med att löven på träden ändrar färg. Är ute efter en stor stickad polotröja som inte är bred som ett tält. Om någon hittar det så messa mig. Helst naturvit eller ljust grå. Har googlat men inte hittat någon alls. 






Har också börjat inse att jag trivs ganska bra på Beryllgatan. Saknar givetvis huskänsla med trädgård, men dock bara över sommaren. Nu kommer en höst och en vinter och det är inte alls så tokigt att bo här då. Det tog 4 år innan jag verkligen uppskattade vissa saker som en lägenhet ger mig. Bättre sent än aldrig. 



Hittade också mina Dior som legat i en låda de senaste åren. I originalbox och allt. Varför inte köra lite Café-brilla-stil nu när solen inte är så stark? Rätt snygga fortfarande. Eller?



Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards