Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Vi får inte glömma lördagen!

Av Paola Loderini - 22 januari 2014 20:53


I lördags firade vi med lite lugnare kalas hemma hos Linda som fyllde... ja.. kanske 25 eller nåt... och hon hade lagat en massa god mat och det var så mysigt att jag nästan flyttade in. Vi satt sedan och spelade Wall Street till två på natten och jag kan väl tala om att jag vann hela grejen då. Hade ju inte direkt tur, utan är rätt skicklig när det gäller att handskas med pengar;). Hursomhelst hade jag till slut 4,3 miljoner i bankboken. Dessutom var jag den enda av oss alla som lyckades bygga upp några, eller vänta nu... var det inte hela fem stora snygga fastigheter på mina gator? Sedan hade jag ju de bästa aktierna i Wall Street bank, men även lite annat smått och gott i Italienska, franska och tyska banker. Min sista aktie jag investerade i gav 200 000 kr gånger vad tärningarna visade, så jag drog in 700 000 på en sekund. Tyckte de övriga var lite väl mycket,och jag tror det var därför de anklagade mig att göra inside-affärer ihop med Linda. Jag förnekar givetvis allt. Säger inte ett ord förrän jag pratat med min advokat.


Jag körde igenom alla gator, varv efter varv, men en skruttig liten bil. Jag investerade inte i en sportbil som kära Jocke gjorde, utan jag nöjde mig med att tuffa runt i lagom takt. Jocke däremot, tog alla pengar han hade och köpte en Ferrari. Han hade dessutom en hel del lån till banken, oftast till 60 procents ränta! Ändå vägrade han att sälja bilen! (Det gick inte så värst bra för Jocke, oss emellan....)


Tack för en trevlig kväll Linda!


 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards