Alla inlägg den 27 januari 2014

Av Paola Loderini - 27 januari 2014 18:40

   Nu blev jag förälskad!

Gifta sig på hösten för att gå emot trenden lite?


Yes I will, and yes I do!

Some day.



Av Paola Loderini - 27 januari 2014 18:05

    

Jag är otroligt, otroligt dramatiskt ibland. Liksom lite på "hjälp-nu-tror-jag-att-jag-svimmar-nivå". Om det är något som händer så tror även en väldigt positiv människa som jag, att hela världen kommer att rasa samman på en minut. Det finns ju en del människor omkring mig som kör samma replik varje gång jag blir sådär hysteriskt dramatsik. Det kan handla om vad som helst som inte riktigt har blivit som jag önskat eller trott.


Otto : Men herregud Paola, nu förstorar du upp allting. Det är ju bara en liten grej.

Stina: Men skiiiiit iiiii deeeeee!!!

Mamma: Det är väl inte hela världen? Lugna ner dig.

Erika (syster): Va inte så dramatisk!

Daniela (syster): Det känns såhär just nu, men det går över gumman.


 Jag hade då tänkt att ringa detta samtal redan i fredags, men det kom lite i vägen, så jag stängde in mig i ett rum på jobbet idag och ringde. (Något jag behåller helt för mig själv, för att jag faktiskt har ett privatliv;).... Jag hade förväntat mig det värsta givetvis, och därför var jag väl inte så tuff när jag ringde. Jag hade planerat en massa ord som jag skulle säga, men det är klart att just dom orden försvann i samma sekund som personen svarade. Efter att vi lagt på, satt jag typ och stirrade in i en vägg några minuter, och tyckte att detta gick ju förvånansvärt bra. Mina axlar blev något lättare, och helt plötsligt undrade jag nog själv där för en stund varför jag är så jäkla dramatisk. Jag kanske ska byta ut orden "Jag dör, detta händer inte!" till "Detta är inte jordens undergång". Jag ska försöka.





...

Av Paola Loderini - 27 januari 2014 18:02

  

Av Paola Loderini - 27 januari 2014 17:56



Helt fantastiskt! Jag ligger på plats 6 på top-100-listan! Men 349 besökare på bloggen den här dagen. Det måste ju firas! Inte för att jag har så mycket intressant att skriva om en måndag som denna, men det är kul hur en helt vanlig människa som jag kan ha en blogg som folk vill läsa! Gillar vi! ;) Tackarrrrr.... (lyfter på den osynliga hatten)

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards