Direktlänk till inlägg 19 mars 2014

När jag vill minnas något

Av Paola Loderini - 19 mars 2014 22:15

 

Vissa saker vill jag minnas, men hinner inte skriva ner dom. Då tar jag en bild på mig. Konstigt nog, när jag gör det, så minns jag exakt vad jag tänkte på just där och just då. Jag tog den här bilden när jag satt ensam på Adams Café på Frölunda torg. Jag hade precis kommit ifrån testet som vi alla kvinnor tar med tre års mellanrum... eller är det fem? Eller var det fem och nu ändrat till tre? ... Hursomhelst tar vi reda på om vi har cellförändringar. Alltså början till livmoderhalscancer som många faktiskt drabbas av. Jag har haft den turen att jag alltid, i alla fall hittills, haft provsvar som man önskar. Här sitter jag och lugnar ner mig efter provtagningen, och ett par veckor senare fick jag mitt brev. Tacksam för att inga elaka förändringar har skett! Så äckligt nervöst varenda gång.


Jag är tacksam för att vaccin nu finns till alla flickor. Dessa ska ju tas i den ålder då de inte hunnit påbörja ett sexliv än. Min dotter är vaccinerad och jag skickar just nu elever till skolsköterskan för att ta sprutor. Det är valfritt, men vad jag har förstått så väljer de allra flesta att ta de där sprutorna. Jättebra tycker jag :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards