Direktlänk till inlägg 17 februari 2015

Tisdag

Av Paola Loderini - 17 februari 2015 21:31



Mer sömn denna natt och klarade mig dessutom utan onyttigheter till kl 17.00 Meja bakade semlor och jag åt två! Men det är en dag då semlan är i fokus. Jag är heller inte känd för att ha dåligt samvete för saker jag stoppar i mig, men två kanske var onödligt. I kylen bor det fler. Viggo gillar inte semlor, så nu ska jag bara se till att inte öppna kylskåpsdörren. 

 

Viggo var vansinnigt glad idag. Han hade fått ett väldigt bra resultat på sitt kemiprov. Dessutom tyckte han själv att hans svar var mycket utvecklande och långa, så han gav sig själv några egna pluspoäng. Betyder att han fick fler poäng på provet än vad som faktiskt gick att få. Så kan det bli.

 

Annars har jag inte mycket att skriva om en dag som denna. Anders Borg skiljer sig för att pröva lyckan med Dominika. Vi åt lax med klyftpotatis till middag. Min dotter har en egen youtube-kanal med nästan 900 följare. Jag har glömt ta ner ljusslingan från balkongräcket, vilket betyder att jag och Louise troligen är de enda på Beryllgatan som har en tindrande balkong. Jag fick en chock när jag såg klippet då 9-åringen sparkar den omtalade säkerhetsvakten i ryggen. Jag önskar fortfarande att jag hade några extra timmar på ett dygn och i helgen fortsätter jag måla Viggos rum. Tack vare att jag alltid glömmer köpa något (denna gång var det smör) så tar jag en isande kylig promenad till Ica Fiskebäck med hög musik i lurarna. Min lilla dagliga avkoppling. Jag måste sätta nytt batteri i min klocka för jag känner mig naken utan den. Så....Det var dagen som gick, som aldrig kommer åter. Känner ni den röda tråden i detta stycke? ;) 


 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards