Direktlänk till inlägg 27 maj 2014

Tisdagen då jag kände mig som en hamster i hjul.

Av Paola Loderini - 27 maj 2014 21:55



Hej och hallå alla nära, kära och givetvis även bekanta. Även ni som inte är något av detta ;) 


Jobbet:

Idag var dagen då jag blev kallad på 4 olika möten vid exakt samma tidpunkt. Det är sant! Till och med vår mest organiserade kollega stirrade på mig och sa "Är det inte fjärde eller femte mötet som du blir kallad till nu. Samma tid? Hur tänker dom?" Det är nämligen så att alla på skolan, speciellt i dessa tider då allt ska organiseras på bästa sätt och det hade behövts 5 timmar extra på ett dygn, då skickar alla lärare ut superviktiga meddelanden och kallar till möten kors och tvärs. Hade  jag nu kunnat klona mig hade jag alltså varit på 3 överlämningar för elever som ska börja till hösten. (Där var jag faktiskt) Dessa möten räknar jag som ett stort möte efterson de låg efter varann. Samtidigt skulle jag befinna mig på ett möte där vi skulle sammanställa resultat, och ett annat möte där vi skulle planera vilka lärare som skulle registrera dessa resultat i systemet. I exakt samma ögonblick skulle jag dessutom infinna mig på ett projekt-möte där jag skulle utvärdera det jag jobbade med förra veckan. Det blev extra spännande när jag dessutom lite snabbt skulle hjälpa till att plocka fram fikan i personalrummet. Allt är såååå bra organiserat ibland. :) Kan ju inte annat än skratta åt det.


Hälsan:

Jag har bitit sönder min tand. Eller det är en lagning som jag har bitit sönder. Jag vet bara inte riktigt när jag ska få in ett tandläkarbesök, men visst kan jag inte gå så med tanden. Det kanske blir en inflammation?! Jag får ringa i morgon.


Maten från medelhavet minskar risken för diabetes. Om du äter som männsikor gör runt medelhavet så är det nu bevisat att du minskar risken med 21 procent jämfört med andra kosthållningar. Ni som inte vet vad folket runt medelhavet äter så är det mycket av nötter, fisk, grönsaker och frukt.


Träning:

Roligaste träningen som inte ens uppfattas som träning är Stand Up Paddling, eller SUP som det förkortas. Det innebär helt enkelt att du står upp på en bräda och paddlar med en enbladig paddel. Stärker hela core-området och det kan jag garantera eftersom jag har provat paddla på detta vis i Thailand. Vansinnigt kul och det kändes i musklerna efteråt. Tack vare det ostabila underlaget så måste du balansera kroppen hela tiden, vilket gör att du spänner alla core-muskler.


Dagens sko:

Det är en REEBOK G SK HI SPLITZ (ja, den heter så av någon idiotisk anledning)


Till min dotter, såklart. Lite nostalgi över denna va? Jag hade ju den fantastiska "Reebok Princess" som tonåring. Älskade den!


 

ord.pris: 499 kr

Medlem Stadium: 399 kr


   

Mina gamla Nolita-jeans blev snygga shorts.

Ibland glöms det av att man kan skapa nytt av väldigt gammalt.

Hållbar utveckling!:))





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards