Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Paola Loderini - 6 mars 2012 21:19

Hej!


Jag har bestämt mig. Att tänka på vad jag äter, hur jag sover, och hur jag planerar vardagen. Att tänka på att träna regelbundet och faktiskt må så bra jag bara kan. Inga fler undanlykter! Det som varit jobbigt är nu över. Nu accepterar jag vardagen och allt som hör till. Nu är jag fri i själ och hjärta! "Den enda som kan ta hand om dig är du själv" (sa någon klok människa).


Började "sådär" bra med tanke på att jag inte kunde somna på söndag kväll. Har blivit lite tokig i ett te, Forest Fruite, och det är väl så att det finns koffein även i te... så det år jag ju lägga ner efter kl 19.00 i alla fall. Gick ändå upp kl. 6 och snoozade inte en minut ens! Åt yoghurt med muslie, som faktiskt egentligen är en sockerbomb även om det känns fräscht och nyttigt just då. Två stora koppar kaffe och sen väckte jag barnen. Strålande morgon! Kanonbra. Pigg var jag också. Himla glad dessutom. NU BÖRJAR LIVET!

 

Mellanmål: 250 g jordgubbar när jag rättade prov..... Järn i massor, och nyttigt.... Bra! Evelina blev chockad av mina nya vanor.....;)

 

Lunch: pastasallad med soltorkade tomater och fetaost i bamba med barnen, och jättemycket grönsaker från buffén, och vatten.... hm.... superenkelt att känna sig nyttig.... fast jag tog en portion till.... det är ju inte maten som är problemet utan chokladen på kvällen...En kopp kaffe efter maten..... detta klarar jag.

 

Hämtar barnen 14.20 Åker till Ikea. Äter där på restaurangen..... Meja tar köttbullar, Viggo tar pasta med köttärssås, och jag får ju då ta en sallad med kyckling.... Känner mig mycket nyttig, och mycket hungrig;(

Vi äter upp. Barnen vill ha efterrätt. Jag ska inte ha någon, men precis i detta ögonblick får min starka vilja vingar och flyger iväg.... ut från Ikea och jag ser inte ens vart den tog vägen.... kommer den tillbaka i tid? Troligen inte. Jag går förbi något djävulskt förrädande.---- En krokanttårta!... Den hamnade på min bricka ihop med Viggos chokladmousse och Mejas kärleksmums. Fan.

 

Sen kom kvällen.... Jag måste röra på mig! Stoppar på mig mobilen med hörlurar och går/joggar och känner för första gången på väldigt länge att jag lever här och nu, och måste ta vara på tiden lite bättre. Mörkt, kallt och alldeles perfekt.

 

Detta åt jag när jag kom hem.... Lax, Keso med peppar, mosad avokado med citron och hackad lök på knäckebröd...Är det lika nyttigt om man trycker i sig 4 mackor istället för två?? Ja, det är väl ändå hundra gånger bättre än en chokladkaka....

 

 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards