Alla inlägg den 3 april 2014

Av Paola Loderini - 3 april 2014 23:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Paola Loderini - 3 april 2014 21:28



Hej och hallå!



Viggo är sjuk. Lämnade honom på skolan och hann i stort sett hänga av mig jackan på jobbet innan han ringde. Det var bara att planera upp dagen för Sofia som snällt fick hoppa in och ta mina lektioner. In i bilen igen för att hämta den lilla sjuklingen.


På vägen stannade vi vid min dotters praktikplats. Hon jobbar på ett bageri i tre dagar. Lätt att hålla sig på nyttiga sidan när hon tar med sin "bulle-lön" hem :/ Lite suddig bild, men hon är så söt i en alldeles stor skjorta. Hon älskar sin praktikplats, och det är allra första gången som hon praktiserar (snart 13 år). Sedan vill jag ändå nämna att hon inte gått genom sina föräldrar eller någon hon känner för att få jobba här. Hon promenerade rakt in och frågade alldeles själv. Hon hade dessutom gått runt i alla butiker på Frölunda Torg och frågat. De tar inte emot praktikanter på Torget längre, tydligen, eftersom alla sa nej. Hon gav sig inte. Lika driftig som sin far. Hon kommer gå långt den där lilla damen.


    

Kolla morotskakorna på översta hyllan! Sån ska vi ha på Påskafton!


Jag har varit hemma idag. I alla fall från klockan 10.00 Det var en konstig känsla. Det var så längesedan jag var hemma från jobbet. Hade glömt av hur man gjorde. Googlade på Försäkringskassan och kunde klicka på ansök om VAB. Då var det tydligen bäst att ha en e-legitimation, och min har ju inte fungerat så då satte jag mig och fixade till detta. Dessutom var det så längesedan att de hade fel inkomstuppgifter på mig. Va bra att jag såg detta!


 Jag spårade dessutom upp ett paket jag väntar på. Jag samlade ihop varenda papper som hade med min skilsmässa eller advokater att göra. Det blev världens största hög. Bar ner allt i källaren för det är inga minnen jag vill minnas. Bara tråkigheter i den högen. Rensade ut ett skåp i köket. Samlade alla kvitton på ett ställe. Bar ner en bärbar gammal dator som ingen använder. Hittade massa favoritrecept i en mapp. Hittade mina fantastiska omdömen som jag fick när jag pluggade. Lagade två middagar. En köttfärssås och en broccolisoppa. Bäst av allt: En sopsäck med skräp bar jag ner! Skåpet är i stort sett tomt.


Hittade ett papper på att jag tecknat en speciell grupplivförsäkring år 2012. Där står det att jag ändrat så att mina barn i första hand får pengarna och inte sambo/make. Inte så konstigt eftersom jag inte äger en sambo/make. Jag måste kolla upp det där, för jag tror att jag har två olika livförsäkringar nu. Är det inte lite typiskt "Svensson" att vara överförsäkrad? får helt enkelt ha lite bättre koll på vad jag betalar. Hittade brandvanare, 2 st, helt nya. Den gamla ska ner och en ny ska sättas upp. Litar inte på den gamla riktigt. Ännu en livförsäkring :) Sen ska jag bära hjälm när jag kör bil....fniss.


Godnatt och jag är så glad över mitt utrensade liv. Förra veckan var det skor som åkte ut härifrån. 8 par skor försvann ifrån lägenheten, varav 4 fraktades hem till Liza.



Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards