Alla inlägg den 26 juni 2015

Av Paola Loderini - 26 juni 2015 18:27

Glossa din tillvaro!



Min dotter får Glossy Box i brevlådan varje månad och denna månad var den designad av Carolina Gynning. Fantastisk kvinna med så mycket energi, och hjälp så vacker! Hursomhelst fick jag en kod som gäller på Gynnings webbshop som ger 20 procent rabatt. Om någon av er som läser min blogg skulle vilja utnyttja rabatten så hör av er här, sms eller FB. Pläden är fantastisk. Skulle vilja ha ett brickbord också! Ligger på min önskelista! :) 


Glossa loss: 


webbshop.gynning.net

 

 



Av Paola Loderini - 26 juni 2015 16:08

Vi ska gå 28 promenader på 4 veckor. En varje dag. Är ett löfte vi båda lovat till varandra och varje promenad måste ta minst 45 minuter. Idag var första promenaden i strålande sol. Tänk om sommaren verkligen har kommit nu? 

 

Ikväll är vi bara två av tre hemma. Meja har precis landat efter 3 veckor i USA med pappa, och är hon nu på väg till Liseberg till någon konsert ihop med kompisen Maja, för att de sedan ska sova över. Jaha. Jag fick några timmar i alla fall. Hon är så lik mig. Navelsträngen klipptes och sen gick hon iväg liksom. 

 

- Jaha, så du har planer idag när du precis kommit hem?

- Men mamma, vi ska ju vara ihop i 4 veckor! 

 

När hon tittar på mig sådär förväntansfullt... Antingen säger mamma "Nej, du stannar hemma ikväll", eller så säger hon "Ja,ja, okej då".... Då väljer jag bort att ha en mindre glad tonåring i soffan ikväll för att resten av vännerna tittar på några himla bra artister på Liseberg. Jag gav med mig. Rätt eller fel, det vete katten... men men. Det hade varit lättare att säga nej till någon som inte är så skötsam och ärlig som hon är. 

 

Så Meja och Maja stoppade i sig lite lax och färskpotatis, för jag att hotade med att ingen går någonstans utan mat i magen. Så två (icke hungriga) damer satte sig vid bordet. Åt, bytte kläder, packade och drog. Jaha. Får väl vara glad för de timmar jag fick. Hon har i alla fall lovat dyrt och heligt att vara med oss i morgon. 

 

Jag har haft en vansinnig huvudvärk i 3 dagar i sträck. Jag vet inte vad det beror på, men hoppas på att det beror på att jag har slutat vräka i mig godis och choklad. Kan det ha med denna "socker-avgiftning" att göra. Äter, dricker vatten och kaffe, det gör jag som vanligt. Något starkare än Treo och Ipren har jag aldrig ätit men det brukar  räcka. Nu känner jag att jag börjar bli lite orolig. I går kväll var det värre än idag, men om jag fortfarande har huvudvärk på tisdag har det gått en vecka. Det kan ju inte vara normalt. Eller?

 


Viggo på promenad :) 

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards