Alla inlägg den 5 september 2011

Av Paola Loderini - 5 september 2011 21:55


Ingredienser, 4 port


400 g pasta

500 g fläskfilé

2 gula lökar

½ chilifrukt

100 g kantareller

2 msk ostronsås

50 g parmesan

 

Detta recept har jag stulit ifrån Hemköps receptbok. Jag älskar kantareller och har just nu dille på fläskfilé, så detta passade ju aldeles utmärkt.

 

Koka pastan. Strimla under tiden köttet och löken. Hacka chili och dela svampen. Hetta upp panna med lite olja och bryn köttet. Tillsätt lök, svamp, chili och stek några minuter. Slå på ostronsås och lite kokvatten från pastan, puttra. Vänd ned pastan i pannan och strö över parmesanost.

 

Blir denna pasta på lördag. Jag ska göra den på fläskytterfilé, för en sådan ligger i kylen och väntar. Jag hoppar över chili för barnen är hos mig, men strör över den på min egen portion. Martina har dessutom sagt att man ska vänta med chilin för den tappar smak i värmen....

 





Av Paola Loderini - 5 september 2011 20:32

 

Hösten kommer smygande och jag väntar faktiskt på att löven ska skifta i rött, oranget och brunt. Bara jag slipper att den här förkyldningen och hostan! Jag är en sån där som går och säger..."Jag blir aldrig sjuk"...."sluta känn efter, upp och hoppa".....Nu är det jag som inte blir frisk, och man tappar liksom allt: Humöret, orken, matlusten, minnet och strumpan. (Jag sitter här med en strumpa och jag har spanat, men inte hittat den).


I dag har humöret varit det värsta. Jag är skitsur idag. På allt och alla. Så är det. Jag hoppas jag vaknar på rätt sida i morgon för det gynnar inte bara mig själv utan alla runt omkring. Jag är så sur idag att jag inte ens tänker blogga! Jag har dessutom ingenting att blogga om. Det har ju för fan bara regnat idag!


Adjö!

Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards