Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

Perfekta utematen!

Av Paola Loderini - 26 maj 2013 09:58


Jag skulle hämta Viggos tre klasskompisar och ta ut dom på pic-nic och senare skulle alla föräldrar och syskon komma. Hade jobbat hela dagen och inte förberett någonting, så jag var något stressad men man kan få ihop det väldigt enkelt och väldigt snabbt om man köper aluminium, engångsformar, och fyller med detta:


cocktailtomater

gurkstavar

morotstavar

oliver

fetaost i kuber

grissini

färdigsköljd sallad i påse

balsamico-kräm på flaska

parmaskinka

salami, två sorter

korv i tjockare skivor (Onsalakorv)

kalkon i skivor

kall sås på creme fraiche (gräslökssås)

jordgubbar

ananas

melon, två sorter

salladslök

cider

vitt vin

vatten


Till barnen hade jag faktiskt förberett, kvällen innan, pladusker. (Sök recept både på pladusker och gräslökssås på bloggen) Det är en sorts tjocka små plättar som min mamma gör ibland till mina barn. Dessa förvaras i kyl och man tar bara med lite sylt. Jag hade inte hunnit baka så kaffe och bulle på konditori fick det blev. Att det sedan var så fantastiskt väder denna fredag att ingen ville ha kaffe, gjorde inte så mycket....Även om jag egentligen inte lagat något själv, så blev det succé med lite plockmat.


  När man serverar vin ute måste du ha vinglas. Jag köpte 6 st från Guzzini i plast.



  Jag fick en present av någon som tycker om mig...

 som blev den perfekta gåvan inför min dag i solen.

Korg från Reisenthel.








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards