Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

tandläkaren...

Av Paola Loderini - 17 juni 2013 19:32

Först blir jag sjukt arg på min nya dator. Fick en ny dator i present. Ska absolut inte gnälla, är evigt tacksam för detta. Den lever dock sitt eget liv och stänger av sig för nya uppdateringar titt som tätt! Jag hade skrivit ett riktigt långt inlägg om min kära tandläkare och mina tandfobier... men jag orkar inte skriva det en gång till så jag gör såhär:


Jag hade tyvärr två hål. Ett litet och en lagning som jag bitit sönder.


Jag använder en svindyr bettskena på natten för att jag gnisslar och biter.

Om jag slarvar med denna får jag huvudvärk som ett brev på posten.


Jag har tydligen spända käkar även på dagtid så jag ska tänka på att slappna av.


Hur stort hål jag än har i plånboken så prioriterar jag alltid ett besök per år.


I dag känner jag mig väldigt ren. Bort med läskig tandsten!


Jag har en fobi. Lösa tänder. Mina barn tycker det är lite kul att visa sina lösa gaddar för mig

och se när jag blir kritvit och börjar må illa. Fy fan va äckligt.


Jag har en fobi till. Glasspinnar. Jag kan inte äta glass på normalt vis eftersom jag är livrädd för att pinnen ska nudda mina framtänder. Jag äter liksom runt glassen.

Jag ryser till och med när jag skriver detta nu... fy fan va äckligt.


Jag slarvar sjukt mycket med min tandtråd. Måste bli bättre på detta.

 
 
Ingen bild

Pelle

23 juni 2013 18:21

Hej.
Fin och välskriven blogg du har.

Usch lät inte skoj med tandläkarbesöket.

Fick du hålen lagade då, hoppas hålet i plånboken blev allt för stort?

Trevlig söndag.
/Pelle

Paola Loderini

24 juni 2013 20:48

Hej !

Kul att du läser min blogg. Trodde bara mina vänner läste den.. men det är nog några fler nu. Spännande!:)
Nja... hålet i plånboken blir nog stort när jag lagar dom på onsdag.... :(

Trevlig måndag!!

 
Ingen bild

Pelle

26 juni 2013 10:52

Hej igen.

Hoppas det blev lite kvar i plånboken?
Och att det inte var allt för obehagligt med borrning och lagning?

Lycka till eller om det redan är över hoppas bedövningen släpper fort.

Trevlig onsdag.
/Pelle

Paola Loderini

26 juni 2013 23:07

Hej

Vet inte om man får mina svar serverade efter att man skrivit en kommentar, eller om det är krångligt att få tag på dom. Annars kan man nog klicka på spalten till höger för att se senaste kommentarer och svar. Jag svarar alltid:)

Jag blev 2300 kr fattigare, men det är ju faktiskt så att man måste gå till tandläkaren en gång om året. Jag tycker att man ska prioritera det. Jag är i alla fall lycklig över att det är klart... tack och lov.

Trevlig onsdag!

Paola

 
Ingen bild

Pelle

27 juni 2013 21:46

Tack för tipset, det gjorde det lite lättare att hitta "svaret".

Hoppas de inte plågade dig allt för mycket med borren bara?
Och att lagningarna fungerar bra, gissar på att du varit där med tungan ett antal gånger?

Hoppas det var två av dina första lagningar så du inte har mycket lagat sen tidigare?

Ja helt rätt bättre att gå it en gång om året även om det inte är något, för då kan man åtgärda eventuella fel innan de hinner bli för stora.

Hoppas jag inte är för frågvis/nyfiken.

Trevlig torsdag.
/Pelle

Paola Loderini

14 juli 2013 18:18

Hej

Jag har turen att han världens bästa tandläkare, och därav har jag dessutom blivit av med tandläkarskräcken...

Jag har inte lagat många hål innan, så det var faktiskt lite av en chock att få laga två...

Trevlig söndag!!

Paola

 
Ingen bild

Pelle

26 juli 2013 21:54

Oj har missat ditt svar ber om ursäkt.

Var det nån hemsk tandläkaren på folktandvården som gav dig tandläkarskräck eller?

Vilken tur att du sluppit allt för mycket hål, hoppas du sluppit sådant där amalgam i lagningarna med?

Hoppas tänderna har fungerat bra efter lagningen.

Trevlig helg.
/Pelle

Paola Loderini

27 juli 2013 22:30

Skitsnyggt leende har jag nu:))

Paola

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards