Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

Tomas Sjödin

Av Paola Loderini - 29 oktober 2013 20:57


Läser just nu en bok av Tomas Sjödin och han är ju lite av en idol för mig nu. Vilken fantastisk person! Han har varit krönikör på Gp och boken "Jag lutar åt Gud" är en fantastisk bok som ni måste läsa. Jag fick den själv av en fantastisk männsika efter att jag varit och lyssnat på en fantastisk föreläsning i Smyrnakyrkan och jag fick en fantastisk upplevelse och allt blev ganska fantastiskt för stunden;).....och hur fantastiskt är inte det?!


Han skriver om sin fru som kommer innanför dörren och tycker att hon tjänat 1200 kr denna dag och dessutom kommer att investera dessa 1200 kr i ett par nya skor. När Tomas frågar sin fru om den plötsliga inkomstökningen talar hon om att hon nämligen inte åkt fast på Götaälvbrons för fortkörning. Hon har sparat 1200 kr på detta. Han menar ju då att "hade hon inte kört ännu fortare hade det räckt till en handväska också". Jag tycker att detta är så träffsäkert för precis så tänker jag! Precis så! Jag tjänar alltid pengar när jag handlar på rea, och nu när jag fick 400 kr i böter utanför mitt eget jobb (!) så tänkte jag: Jag har lånat ICA-parkeringen så himla många gånger så jag borde ha fått 43 st p-botar här. Jag har bara fått en enda, så jag borde vara väldigt glad över att jag egentligen har tjänat 17000 kr detta året! Det är ju otroligt. Jag blir faktiskt aldrig arg över en p-bot. Det är inte så att jag skrattar, men med tanke på att jag är en usel person på att parkera lagligt. Jag är olaglig inom två områden: Hastigheten när jag kör och sättet jag parkerar på. Där håller jag mig aldrig till reglerna. Har till och med haft det som löfte på nyår, men det bryter jag redan i januari. Jag tror inte jag kan lära mig. Det är roligt att köra fort och jag har begåvats med att själv kunna skapa egna parkeringsplatser. Man kan se det som något kreativt tycker jag. När jag pluggade i stan och skulle proppa min bil full med studenter för att ta oss alla till en moské i Angered sa en av studenterna plötsligt


- Paola. Jag har själv inte körkort, men jag vet att sådär får man inte köra.


 

Min lillasyster och jag


Tack


Jag vill tacka Magdalena för idag!

Du är en fantastisk person.


och


Jag vill tacka Mats för presenten!

Du är också en fantastisk person! :)



 

 









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paola Loderini - 30 augusti 2016 22:07

     Nu har jag ny bloggportal:        www.nouw.com/paooola ...

Av Paola Loderini - 29 augusti 2016 21:26

Kod för att importera min blogg till Nouw: 9926004046

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:20


  En förälder kom med ett armband och köttbullar på "köttbullens dag" idag.  En lyckligt lottad fröken! :)  Sötaste minsta köttbullarna.  ...

Av Paola Loderini - 23 augusti 2016 21:15


Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards