Alla inlägg den 31 oktober 2013

Av Paola Loderini - 31 oktober 2013 21:23

Jag önskar mig den här väggen!

   Ni fattar att detta är tapet va?

Inget riktigt tegel...


www.happywall.se



Av Paola Loderini - 31 oktober 2013 21:04


Jag skulle vilja se den här filmen. Inte bara för att vi alla kommer ihåg den hemska bilkraschen som tog livet av prinsessan av Wales, utan för att Naomi Watts är så jäkla bra skådespelare. Himla vacker dessutom. Någon som vill gå? Jag tror det är en film vi helt enkelt måste se.


   Princess Di   Naomi Watts   Bilkraschen



Av Paola Loderini - 31 oktober 2013 13:46


I inlägget innan detta, när jag undrar vad räven betyder så googlar jag på "rävens betydelse" och detta är det första jag läser:



Räv


List, sexualitet, skapande

Precis som prärievargen är räven förknippad med magi och övernaturliga krafter. Räven anses vara en länk mellan människornas värld och andarnas.


Jag vet inte vad jag ska säga! Allting bara hamnar i knät på mig. Är det för att jag söker tecken? Kanske, men detta är så spännande så jag går runt och bara suger upp saker och ting som en svamp. Helt otroligt. Dessutom har jag bott här i över två år och aldrig sett en räv förrän nu.

Av Paola Loderini - 31 oktober 2013 13:28


Jag har aldrig sett en vild räv. Någonsin faktiskt. Igår klockan 01.23 (exakt) ställde jag mig på balkongen och bad om att få bli trött. Sådär trött så att jag kunde sova en hel natt. Inte blev jag så mycket tröttare av det, men jag stod där i kanske 5 minuter, eller 15. Har inte riktigt koll på hur sakta tiden går just nu, men jag vet att jag tänkte att den annars så vackra skogen nu låg under mörkrets vingar och vilade. Inget ljussken nådde dit och det var svart. Svart men inte särskilt tyst. Finns mycket rådjur här. Ibland kan man höra sprasslet väldigt tydligt och sedan springer de vackra djuren rakt över gräsmattan och jag blir lika överraskad varje gång. Precis innan jag skulle gå in och försöka bli tillräckligt trött för att stupa i säng sa jag: Snälla! Ge mig ett tecken! Jag är inte den som ger upp! Precis då sprang två små rävar ut ifrån skogen. Lekte under lyktornas sken. På vägen och på gräsmattan. Helt orädda. Vad betyder det?! Jag får googla på rävens betydelse. Kanske är det ett tecken på kinesiska eller nåt. Återkommer.


 

But only the bad things.... not the good...



Av Paola Loderini - 31 oktober 2013 00:01


Nu är det såhär att detta berg jag ska bestiga har en botten. En botten på sex olika steg. Det står nämligen inte att man måste ta och bearbeta dessa i ordning, och eftersom jag inte riktigt är vän med min rädsla, detta är så nytt, vill jag ju inte stanna där. Jag tänkte att om jag hoppar över rädslan så länge och ger mig in i anpassningen så fortsätter ju processen. Eller hur? Jag kan faktiskt fortfarande vara rädd, fast ändå anpassa mig! För annars måste jag ju vänta till denna man träffar en ny kvinna. För det står att enda sättet att övervinna rädslan är att gå rakt igenom den. Jag kan väl knappast ringa och säga: Jo, du, kan du träffa en annan en stund, gärna mitt framför mina ögon, så att jag kan övervinna detta. Få mig att må lite sämre än vad jag redan gör, så kommer jag över.... Nä, det funkar liksom inte så, och eftersom inte min rädsla var en i boken så har jag egentligen redan övervunnit de rädslor som är "vanliga", för vanligt folk. Jag är nog inte bland de som räknas till vanligt folk. Är inte det minsta förvånad över det faktiskt :)


De första stegen:


Förnekelse

Rädsla

Anpassning

Ensamhet

Vänskap

Skuld kontra förkastelse


Ja, men då sätter jag igång och anpassar mig då. Spännande läsning här. Anpassning... hm... jag är otålig. Måste få saker gjorda. Kanske är jag för snabb i mitt läsande och vill så mycket. Blir väl ett bakslag någonstans, men då får jag börja om helt enkelt. Först ska jag då ta reda på varför det tog slut. De svaren har jag fått. Inte supertydliga alltid, men jag har ju begåvats med en fullt fungerande hjärna själv. Tackar för det. När någon ska gå isär från en annan, så är det 20/80. Du beslutar ungefär till 80 procent att det är över. De övriga 20 är inte så säkra. De inre rösterna är inte riktigt överens, och det är ju inte så konstigt. Du saknar vissa bitar även om du gått. Fullt normalt. Att anpassa sig är tydligen en process där du ska göra lite tvärtom vad du gjort. Har du bara gett allt av dig själv men inte fått något tillbaka ska du helt enkelt vara lite ego och lägga all tid på dig själv. Har du levt som en tagare men aldrig unnat den andra något ska du helt enkelt göra dig mer generös. Du ska anpassas till att bli en bättre människa. Denna stenen är inte så svår att bestiga för mig. Jag behöver inte tänka så mycket på det, för jag anser att jag gav precis så mycket jag orkade just då och jag fick givetvis en hel del tillbaka. Hade jag levt i något annat än det hade saknaden inte varit så påtaglig. Anpassning handlar om att förändra tidigare anpassningsbeteenden. Ja! Men då så. Du ska jag analysera vad som gick snett då. Godnatt.


   Kroatien

Ett fint minne

 



Presentation


En blogg, helt enkelt....

Fråga mig

48 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards